13

راه اندازی شبکه بین المللی انتقال تکنولوژی شرکتهای دانش بنیان جهان بامحوریت پارک آذربایجانشرقی

  • کد خبر : 1721
  • 25 مهر 1398 - 20:54
راه اندازی شبکه بین المللی انتقال تکنولوژی شرکتهای دانش بنیان جهان بامحوریت پارک آذربایجانشرقی
شبکه بین المللی انتقال تکنولوژی شرکتهای دانش بنیان جهان بامحوریت پارک آذربایجانشرقی راه اندازی می شود.

به گزارش اراده نیوز؛ رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرق در همایش مشترک تجاری شرکت‌های دانش بنیان و فناور ایران و جمهوری آذربایجان در شهر باکو ، از برنامه ریزی های به عمل آمده برای تشکیل  شبکه بین المللی انتقال تکنولوژی شرکت های دانش بنیان خبر داد و عنوان کرد پیشنهاد راه اندازی این شبکه  توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در کنفرانس بین المللی پارک های علم و فناوری که اخیرا در شهر نانت فرانسه برگزار شد ، ارائه گردید و مورد استقبال اعضای این انجمن قرار گرفت و مقرر شد هسته اولیه این شبکه با مشارکت پارک های علم و فناوری آذربایجان شرقی ، مرکز نوآوری پروتوریا  آفریقای جنوبی، تکنوپارک استانبول و تکنو پارک نانت ، تشکیل شود.

دکتر واعظی افزود:این شبکه با هدف فراهم سازی امکان مبادله تکنولوژی فیمابین شرکت های دانش بیان مستقر در پارک های جهان راه اندازی می شود و ارتباط بین  شرکت های دانش بنیان ،صنایع و سرمایه گذاران کشور های عضو از طریق این شبکه فراهم خواهد آمد. مطابق برنامه ریزی انجام شده همه بازیگران عرصه فناوری به واسطه این شبکه به هم وصل خواهند شد. دکتر واعظی عنوان کرد،  پلتفرم این شبکه در حال تهیه است و تا یک ماه آینده نسخه آزمایشی شبکه در تبریز توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی رونمایی خواهد شد. دکتر واعظی در این همایش از تکنو پارک باکو و شرکت های فناور و سرمایه گذاران آذربایجانی برای عضویت در این شبکه دعوت و همچنین  برای حضور در هفتمین نمایشگاه رینوتکس که در تبریز برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورد.
رییس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اسلامی ایران  نیز در این همایش با اشاره به قابلیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه دانش بنیان و فناوری گفت: در حال حاضر بیش از ۴ هزار و پانصد شرکت دانش بنیان خصوصی درکشور ایران فعال هستند. وی با بی نظیر خواندن اکوسیستم استارت آپ‌ها و دانش بنیان‌های ایرانی در منطقه گفت: این توانمندی‌ها فرصت و امکانی را ایجاد می‌کند که این شرکت‌ها بتوانند در کشور‌های دیگر بازار‌های خوبی را پیدا کنند و تجربه ما در دیگر کشور‌ها موفق بوده و امیدواریم در جمهوری آذربایجان هم به دستاورد‌های خوبی دست یابیم.
علی وحدت ضمن ابراز امیدواری به عقد قرارداد شرکت‌های ایرانی با شرکت‌های آذری در این همایش گفت: این شرکت‌ها از حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای تامین مالی قرارداد‌ها و ضمانت‌های لازم برخوردار هستند.جواد  سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان هم د با اشاره به توسعه روابط دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان و شرایط خوب آن و ضرورت تداوم وتوسعه آن، حضور شرکت‌های دانش بنیان در باکو را نشان از عزم و اراده این شرکت‌ها برای توسعه روابط دانست و افزود: این شرکت‌ها ظرفیت جدید همکاری تلقی می‌شوند و امیدوارم این ظرفیت در راستای منافع دو کشور بکار گرفته شود.
جهانگیر زاده با اعلام اینکه روابط تجاری دو کشور از ۲۲۰ میلیون دلار در سال ۱۳۹۵ اکنون بیش از سه ونیم برابر افزایش یافته است افزود تلاش می‌کنیم حجم مبادلات تجاری بیش از پیش افزایش یابد.
وی با اشاره به تنوع فعالیت شرکت‌های دانش بنیان ایرانی حاضر در باکو گفت: کار‌های خوبی در حال شکل گیری است و طبیعی است که حضور چند روزه این شرکت‌ها منجر به عقد قراردخواهد شد واین هم در افزایش دانش فنی دو کشور و هم در توسعه و افزایش حجم مبادلات دو جانبه موثر خواهد بود.
در ادامه این همایش فعالان شرکت‌های دانش بنیان دو کشور برای آشنایی با توانمندی‌های همدیگر و توسعه همکاری‌ها بصورت چهره به چهره به گفتگو نشستند که این ارتباط مستقیم نتایج خوبی را برای نهایی کردن و عقد قرار داد برخی از شرکت‌ها در پی داشت.
هئیت اعزامی از ایران درقالب شرکت‌های دانش بنیان به سرپرستی “علی وحدت “رئیس هئیت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری اسلامی ایران در مدت سه روز خود در باکو با مقامات این کشور در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان و اقتصادی و صنعتی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

در این همایش مسئولان و فعالان بیش از ۵۰ شرکت ایرانی و ۶۰ شرکت جمهوری آذربایجان شرکت کردند.

ارائه توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی برای ورود به بازار‌های جمهوری آذربایجان و کشور‌های منطقه از جمله اهداف برگزاری این همایش بود. در این همایش که به همت طرف جمهوری آذربایجانی، سفارت جمهوری اسلامی ایران و سرپرستی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران برگزار شد. شرکت‌های ایرانی به ارائه توانمندی‌های خود در زمینه‌های نرم افزار، مواد پلیمری، اتوماسیون و تولید محصولات صنعتی و آزمایشگاهی پرداختند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1721

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.