13

نجات جان زمین با زیست فناوری

  • کد خبر : 1772
  • 11 آبان 1398 - 16:14
نجات جان زمین با زیست فناوری
دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت:روش های نوین زیستی می تواند موجب  نجات محیط زیست و زمین شود.

به گزارش اراده نیوز، قانعی با بیان اینکه به کارگیری علم زیست فناوری یکی از کلیدی ترین روش های رفع مشکلات زیست محیطی است گفت:حفاظت از محیط زیست شعاری است که در تمام کشورها سر داده می شد؛ اما تقریبا همه آنها با توسعه صنایع مختلف خود به گستردگی این معضل دامن می زنند.

وی افزود:زیست فناوری این توان و پتانسیل را دارد که بتواند در حوزه های مختلفی چون بازیافت پسماندهای انسانی، استفاده درست از طبیعت و مواد بازیافتی، بازچرخانی فاضلاب ها و تولید کودهای بیولوژیکی به انسان خدمات ارائه کند.

 دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکید کرد:اگر زیست فناری در کشور جایگاه اصلی خود را پیدا کند می تواند به یکی از ارکان اصلی اقتصاد کشور بدل شود.

قانعی یادآور شد:مشکلات زیست محیطی که در چند سال اخیر رو به افزایش است و سازمان ملل را نیز به سمت و سوی اتخاذ تصمیمات جدی در این زمینه وا داشته است. به گونه ای که در رویکرد جدید سازمان ملل، یکی از بهترین روشهای حرکت به سمت رفع مشکلات زیست محیطی، به کارگیری روش های زیستی اعلام شده است.

قانعی با اشاه به اینکه یست فناوری اگر به شیوه درست خود مورد استفاده قرار گیرد می تواند به حفظ محیط زیست و ایجاد اشتغال پایدار نیز بیانجامد گفت:روش های زیستی، در دنیا به روش های دوستدار محیط زیست معروف هستند. روش هایی که با استفاده از منابع زیستی به دنبال رفع مشکلات و نیازهای انسان است. نیازهای گسترده ای که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود.»

 دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد:اشتغالی که با کمک زیست فناوری در کشور ایجاد بشود  یک اشتغال زنده است. چون این اشتغال زنجیره وار به بخش های دیگر نیز مرتبط می شود و می تواند در نهایت منجر به ایجاد زنجیره ای از اشتغال پویا در کشور شود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=1772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.