12

حمایت ۴۰ میلیونی دولت برای حضور شرکت های دانش بنیان در نمایشگاه چین

  • کد خبر : 2033
  • 10 آذر 1398 - 11:36
حمایت ۴۰ میلیونی دولت برای حضور شرکت های دانش بنیان در  نمایشگاه چین
مدیر پایگاه صادرات محصولات دانش بنیان ایران به چین گفت: حمایت 20 میلیون تومانی توسط عاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و ۲۰ میلیون تومان توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین کمک مالی برای حضور شرکت های دانش بنیان برای حضور در پاویون دائمی محصولت دانش بنیان ایرانی در پایگاه صاراتی چین در نظر گرفته شده است.

به گزارش اراده نیوز؛امیر قربانعلی در نشست معرفی نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان و خدمات توسعه صادرات پایگاه صادراتی چین با بیان اینکه هزینه سالانه حضور در این پایون جمعا ۵۰ میلیون تومان برآورد شده است افزود:شرکت های متقاضی از ۲۰ آذرماه تا پایان دی ماه فرصت دارند که بعد از تهیه گزارش امکان‌سنجی صادرات به چین درخواست حضور حود را ارسال کنند.

به گفته وی :یکی از اولویت‌های چین افزایش سهم واردات مرتبط با محصولات مبتنی بر نوآوری و های‌تک است بنابراین حضور در این نمایشگاه دائمی موجب توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان به چین می‌شود.

قربانعلی ادامه داد:با توجه به اینکه مدیران دولتی رویکرد خوبی نسبت به توسعه صادرات به چین دارند می‌توان از این امکان برای افزایش سهم صادرات محصولات دانش‌بنیان به چین استفاده کرد. پایگاه صادراتی نیز پلی ارتباطی بین شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات آن‌ها با مراکز دولتی، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و شرکت‌های خصوصی چینی خواهد بود.

وی به افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات دانش‌بنیان در اسفندماه سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۵ دفتر در چین در حال فعالیت هستند و زمینه‌های کاری آن‌ها حوز‌ه‌های تجهیزات پزشکی، دارویی، نانو‌فناوری، آی‌تی، محیط‌زیست و تصفیه آب و پساب است .

مدیر پایگاه صادرات محصولات دانش بنیان ایران اظهار کرد:پایگاه صادراتی چین در قالب ۵ دفتر در شهرهای سوجو، شانگهای، گوانجو، هو و ایجینگ است که از زمان آغاز به کار خود در اردیبهشت ۱۳۹۴ توانسته ۱۱ قرارداد صادراتی برای ۸ شرکت دانش‌بنیان تدارک ببیند. علاوه بر آن امضای بیش از ۴۰ تفاهم‌نامه همکاری مشترک علمی و فناوری، حضور در بیش از ۳۰ نمایشگاه تخصصی در کشور چین، برگزاری بیش از ۲۵ نشست مشترک تجاری B۲B و در نهایت میزبانی بیش از ۴۰۰ نفر از مدیران علم و فناوری و نمایندگان بیش از ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان از دستاوردهای دیگر این پایگاه است.

وی یادآور شد:علاوه بر حضور نمایشگاهی پایگاه صادراتی امکان ارائه خدمات ابتدایی چون ترجمه بروشور و کاتالوگ شرکت‌ها به زبان چینی و ارائه لیست نمایشگاه‌های کاربردی متناسب با هر محصول، از دیگر خدماتی است که پایگاه صادراتی چین به صورت موردی انجام می‌دهد.

سعیدی مسئول کریدور صادرات و توانمندی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مورد خدمات معاونت  نیز گفت: آیین‌نامه‌های بسیاری در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان وجود دارد که یکی از آن‌ها اقلام تبلیغاتی است و شرکت‌ها می‌توانند تا سقف ۲۰ میلیون در سال برای تولید یا انتشار کاتالوگ کمک هزینه دریافت کنند. همان‌طور که می‌دانید داشتن اطلاعات خدمات و محصولات به زبان کشور هدف یکی از راه‌های موثر برای جلب مشتری است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2033

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.