13

افزایش تولید دارو های زیستی

  • کد خبر : 2120
  • 27 آذر 1398 - 10:41
افزایش تولید دارو های زیستی
دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: تا 2 سال دیگر 33 داروی مهم زیستی جدید تولید خواهد شد.

به گزارش اراده نیوز؛ مصطفی قانعی  افزود:به صورت کلی می توان گفت که ۱۴۰ داروی زیستی در جهان وجود دارد که ما موفق شدیم از دوسال گذشته تاکنون ۲۲ دارو را در کشور تولید کنیم.

بر همین مبنا نیز مقرر شده است که با کمک شرکت‌های دانش‌بنیان، ۳۰ داروی دیگر تا دو سال آینده آینده به سبد داروهای تولیدی داخل کشور افزوده شود. اتفاقی که می‌تواند نویدی خوش برای بیماران باشد. داروهایی که از صفر تا صد آن توسط جوانان داخلی به تولید خواهد رسید.

بنا به گفته قانعی تا دو سال دیگر تولید دارو از ۹۷ درصد کنونی به ۹۹درصد می‌رسد که این اتفاق به هم‌کاری و هم‌افزایی همه بازیگران این عرصه نیاز دارد.

بر اساس گزارش‌های موجود در کشور، دانش‌بنیان‌ها سهم قابل توجهی از سبد تولید داروهای زیستی را به خود اختصاص داده‌اند. در این گزارش‌ها آمده است که از بازار ۵/۴ میلیارد دلاری دارو در ایران، سهم دانش‌بنیان‌ها ۷۰ درصد است.

طبق برآوردها ۹۷ درصد اقلام دارویی مصرف شده تولید داخل است و ۶۷ درصد از ماده موثره دارویی (APIs) مورد استفاده برای تولید داروها در داخل کشور تولید شده است.

این اعداد و ارقام حاصل تلاش جوانان و متخصصانی است که دغدغه تامین سلامت جسمی و روانی جامعه را دارند. جوانانی که پای تعهد خود ماندند تا ایرانی خودکفا و توانمند بسازند. این تلاش‌ها زمانی به نتیجه مطلوب می‌رسد که حمایت‌های دولتی نیز تکمله آن باشد.

ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم بر همین مبنا با حمایت از جوانان و ایده‌های خلاق آن‌ها در شرکت‌های دانش‌بنیان، تلاش کرده است تا ریل حرکت این قطار فناورانه در کشور را روان‌تر کند.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2120

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.