10

نخستین همایش ملی خودروهای آینده برگزار می‌شود

  • کد خبر : 2346
  • 10 بهمن 1398 - 12:16
نخستین همایش ملی خودروهای آینده برگزار می‌شود
«خودروهای آینده» عنوان همایشی است که برای نخستین بار برگزار می‌شود تا توانمندی شرکت های دانش‌بنیان‌ برای بومی‌سازی این حوزه نمایش داده شود.

این همایش با همکاری ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان های مدیریت صنعتی ایران ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش‌های مدیریت صنعتی برگزار می‌شود.

 شناسایی و شبکه‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان توانمند در حوزه خودروهای برقی‌، ارائه نیازها و گلوگاه‌های صنایع خودروسازی بزرگ کشور در برقی‌سازی خودروها و ارائه توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی در بومی سازی فناوری‌های کلیدی اهدافی است که با برگزاری این همایش دنبال می‌شود.

 برگزاری استارتاپ ویکند برقی شو با حضور تیم‌هایی از دانشجویان نخبه کشور نیز همزمان با این رویداد رخ می‌دهد تا توانمندی‌های دانشجویان در این حوزه نیز نمایش داده شود.

 کاهش آلودگی هوا در کشور با طراحی و ساخت خودروهای برقی و تامین انرژی این خودروها به وسیله ایستگاه‌های شارژ در کشور مورد توجه و پیگیری است. همچنین از آنجا که بخش حمل و نقل سهم قابل ملاحظه‌ای در میزان مصرف سوخت و انتشار آلاینده‌های هوا در کشور دارد پس برقی‌سازی خودروها گام مهمی برای کاهش آلودگی است.

 در برگزاری این همایش ۴ محور مورد بحث قرار می گیرد. راهکارهای کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت به روش بهره‌گیری از پیشرانه‌های برقی، توسعه ایستگاه‌های شارژ برقی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد آن،  تدوین استانداردهای متناسب با خودروها و وسایل نقلیه برقی متناسب با شرایط جغرافیایی ایران،  رفع موانع قانونی و همکاری دستگاه‌های اجرائی مختلف برای توسعه وسایل نقلیه برقی ، بومی سازی قطعات وزیرسیستم های خودروی برقی این محورها هستند.

 ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضائی، حمل و نقل پیشرفته  معاونت علمی و فناوری با مشارکت و تکیه بر دانش فنی، نیروی انسانی متخصص و زیرساخت‌های موجود شرکت‌های دانش بنیان در صدد است تا یک راهبرد پیشنهادی در سطح کشور طی برگزاری این همایش تهیه و به مراجع ذی صلاح ارائه دهد.

توسعه تولید و استفاده از خودروهای برقی به فرهنگ‌سازی، توانمندسازی شرکت‌های دان‌بنیان و توسعه زیرساخت‌های مرتبط با این حوزه نیاز دارد که برگزاری این رویداد می‌تواند قرار گرفتن در مسیر را تسهیل کند.

 با توجه به نیازهای کشور و ظهور فناوری‌های نوین در صنایع مختلف این ستاد سیاست‌های جدیدی را برای حمایت، رشد و بالندگی این فناوری‌های نوآورانه در پیش گرفته است و بر همین اساس نخستین همایش ملی خودروهای آینده را برگزار می‌کند.

در این رویداد کلیه محصولاتی که در مجموعه خودروسازی کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت برقی تولید شده‌اند اعم از اتوبوس،خودرو سواری، موتورسیکلت، ایستگاه‌های شارژ و قطعات وزیرسیستم ها خودروی برقی در نمایشگاه جنبی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

 علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می توانند به سایت www. http://futurecar.ir/fa مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2346

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.