12

ایجاد پوشش آب‌گریز روی سطح شیشه با اسپری نانویی ایرانی

  • کد خبر : 2421
  • 27 بهمن 1398 - 18:32
ایجاد پوشش آب‌گریز روی سطح شیشه با اسپری نانویی ایرانی
یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، اسپری آب‌گریز کننده حاوی نانوذرات به بازار عرضه کرده است که با ایجاد پوشش آب‌گریز روی سطح شیشه، دید بهتری را برای رانندگان به همراه می‌آورد.

یکی از شرکت‌های فعال در حوزه فناوری‌نانو، اسپری آب‌گریز کننده حاوی نانوذرات به بازار عرضه کرده است که با ایجاد پوشش آب‌گریز روی سطح شیشه، دید بهتری را برای رانندگان به همراه می‌آورد.

به گزارش ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت هومان شیمی پارس، محلولی به بازار عرضه کرده است که با استفاده از نانوذرات موجب ایجاد پوشش آب‌گریز بر روی شیشه شده، به دید بهتر راننده در روزهای برفی و بارانی کمک شایانی می‌کند.

از این اسپری می‌توان برای کاشی، سطوح سرامیکی و شیشه‌ای در خودرو، منازل، بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، هتل‌ها و فروشگاه ها استفاده کرد، استفاده از این اسپری دفعات شستشو را کاهش داده و سبب صرفه‌جویی در مصرف آب نیز می‌شود.

یکی از مشکلات رانندگی در هوای نامساعد و بارانی، خیس شدن شیشه و کاهش میدان دید است که این نانومحصول می‌تواند به حل این مشکل کمک کند.

سید شمس‌الدین مصطفوی نسب، مدیر عامل این شرکت درباره این محصول گفت: اکنون ظرفیت سالانه تولید این محصول نانو حدود ۱۰۰۰ تن در سال است که براساس سفارش مشتریان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی افزود: این محصول عملکرد بالایی در آب گریزی سطوح دارد بنابراین به شدت مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته است به‌ طوری که از کشورهای همسایه نیز مشتریانی برای این محصول داشته‌ایم.

مدیر عامل شرکت هومان شیمی پارس از تولید این محلول آب‌گریز به دو صورت پایه آبی و پایه الکلی خبر داد و افزود: در این محصول از نانو ذرات سیلیس استفاده شده است که موجب رفتار آب‌گریزی در محلول می‌شود، استفاده از این اسپری آب گریز کننده موجب می شود که آب به صورت قطرات کروی شکل روی سطح شیشه غلطیده و به پایین شیشه سُر بخورد و در نتیجه هیچ دنباله‌ای از آب روی شیشه ایجاد نمی شود و همچنین گرد و غبار روی شیشه را نیز از بین می‌برد، بنابراین استفاده از این محصول می‌تواند میزان شستشوی شیشه را کاهش داده و در نتیجه مصرف آب مورد نیاز برای تمیز کردن شیشه را کم کند.

به گفته مصطفوی نسب استفاده از این محصول موجب می‌شود تا زاویه تماس قطره آب روی سطح شیشه از ۴۳ درجه به بالای ۱۰۲ درجه برسد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.