14

تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح با فرمولاسیون جدید در دانشگاه تبریز

  • کد خبر : 2479
  • 09 اسفند 1398 - 12:42
تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح با فرمولاسیون جدید در دانشگاه تبریز
محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء با فرمولاسیون جدید توسط متخصصان دانشگاه تبریز در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه  تولید شد.

 معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در برخی استان‌ها و شهرهای کشور و نیاز مبرم به محصولات ضدعفونی‌کننده و به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس، به همت مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز و با همکاری اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در این مرکز، محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء در این دانشگاه تولید شد.

دکتر عسگری افزود: این محلول ضدعفونی‌کننده به همت و همکاری اساتید دانشکده شیمی و سه شرکت دانش‌بنیان مسقر در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تولیدشده است.

وی با اشاره به امکان تولید روزانه حدود پنج هزار لیتر محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیاء در دانشگاه تبریز اظهار داشت: در صورت تأمین مواد اولیه این محصول، این دانشگاه آمادگی تولید روزانه ۱۰ هزار لیتر از این مایع را دارد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز با اشاره به کیفیت مطلوب محصول تولیدشده در مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز افزود: این محصول بعد از آزمایش‌های دقیق در آزمایشگاه‌های دانشکده شیمی و زیر نظر اساتید مجرب و با هماهنگی اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی تولید شده است و نسبت به سایر محصولات ضدعفونی کننده موجود در بازار بسیار مقرون به صرفه می باشد.

محلول ضدعفونی کننده سطوح در حال حاضر بین کارکنان دانشگاه تبریز توزیع می شود و باتوجه به شرایط موجود، این دانشگاه آمادگی همکاری برای تولید انبوه این محصول، برای رفع نیاز در سطح استان را دارد.

اخبار مرتبط:

دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند

کرونا با عزم فعالان زیست‌بوم نوآوری در هم می‌شکند

فراخوان ستاد زیست فناوری برای تولید کیت تشخیص کرونا

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.