9

انعقاد قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک با شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 2489
  • 11 اسفند 1398 - 13:24
انعقاد قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک با شرکت‌های دانش‌بنیان
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از انعقاد قرارداد تولید 5 میلیون ماسک با شرکت‌های دانش‌بنیان کشور خبر داد.

به گزارش اراده نیوز ، این ماسک‌ها برای کادر پزشکی درمانی استفاده می‌شود تا آنان در مواجهه با این بیماری دچار مشکل نشوند.

شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها، فعالان فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری،…. در استقبال از فراخوان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فعالیت‌های خود را در زمینه تولید محصولات به شکل قابل ملاحظه‌ای گسترش دادند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این‌باره گفت: «در حال حاضر چند شرکت دانش بنیان در ساخت و تأمین ملزومات مقابله با کرونا فعالیت می‌کنند و اکنون همه بخش‌های کشور از جمله زیست‌بوم نوآوری، عزم خود را برای مقابله با این بیماری جزم کرده‌اند.»

سورنا ستاری همچینین به توانمندی ساخت ماسک‌های نانوفیلتر توسط شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی ضمن این که نیاز کشور به الیاف و فیلترهای نانو را تأمین می‌کنند تجهیزات ساخت این محصولات را هم صادر می‌کنند. این شرکت‌ها در تأمین ملزومات پزشکی نقشی مهم دارند و همه بسیج شده‌اند تا کشور را در مقابله با بیماری کرونا یاری کنند.

سخنگوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم گفت:  پس از اعلام برخی مراجع ذیصلاح در مورد کمبود چند قلم محصول از جمله، ژل‌های ضد عفونی کننده، شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت هماهنگ و در ماراتنی نفس‌گیر،  تلاش‌های خود را برای کاهش کمبود اینگونه اقلام متمرکز کردند.

کیت‌های تشخیصی از جمله محصولاتی است که به گفته کرمی در حال حاضر توسط شرکت های دانش بنیان  در همکاری با برخی دستگاه‌های دولتی تولید شده است و انبوه سازی آن در مراحل نهایی قرار دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، همچنین کمیته‌ای ویژه را برای پیگیری ساخت واکسن این بیماری با استفاده از توان تجمیع شده داخلی تشکیل داده است.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.