12
ستاری :

درمان همه گیری کرونا با خلاقیتهای دانش بنیانی

  • کد خبر : 2545
  • 19 اسفند 1398 - 21:57
درمان همه گیری کرونا با خلاقیتهای دانش بنیانی
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری گفت : همه‌گیری ویروس کرونا در کشور با خلاقیت‌های دانش‌بنیانی قابل درمان است و راه‌های تجربه نشده را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم دوران شیوع این بیماری در کشور را کاهش دهیم.

ستاری درمراسم افتتاح پردیس فناوری پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس افزود: در شرایط سخت تحریم‌ها و همه‌گیری ویروس کرونا در کشور تنها با توانایی‌های داخلی می‌توانیم سربلند شویم. این توانمندی‌ها در قالب خلاقیت‌ها می‌تواند راه نجات مردم و کشور باشد.
وی گفت: نیروی فکر و خلاقیت جوانان تنها راه نجات کشور از شرایط سخت کنونی است و جوانان هستند که می‌توانند راهی برای رهایی از بحران کرونا پیدا کنند.
وی با اشاره به این‌که دانش‌بنیان های توانمند زیادی در حوزه تولید تجهیزات پزشکی، دارو و ملزومات پزشکی فعالیت می‌کنند، گفت: این دانش‌بنیان‌ها می‌توانند در حوزه پیشگیری و شناسایی بیماری کرونا به مردم کمک کنند.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اتکا به زیست‌بوم نوآوری راه شکست کرونا دانست و تاکید کرد: شرکت‌هایی که در حوزه تولید ماسک‌های نانو و ضدعفونی کننده‌ها فعالیت می‌کنند می‌توانند در کنار توسعه بازار خود، نیاز جامعه را هم مرتفع کنند.
وی افزود: شرایط سخت تحریم ها، اتفاقات ناخوشایند اقتصادی و شیوع بیماری کرونا برای برخی دانش‌بنیان‌ها بازارسازی کرده و کسب و کار برخی دانش بنیان ها را کساد کرده است اما باید از این فرصت بی نظیر برای رشد توانمندی های داخلی استفاده کنیم.
ستاری با بیان اینکه ایران در حوزه بیوتکنولوژی در دنیا و منطقه بی‌نظیر است خاطرنشان کرد: تولید داروهای پیچیده زیستی در ایران یکی از افتخارات ما است و من معتقدم که بیوتک در خون ایرانیان است.
وی تاکید کرد: باید تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه بیشتر شود و مردم بیشتر از وجود هیات های علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان بهره ببرند.
به گفته ستاری، اقتصاد دانش‌بنیان تنها اقتصادی است که می‌تواند تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه را افزایش دهد. اقتصادی که بر مبنای نیروی فکر شکل گرفته است نه پول و سرمایه.
رییس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان افزود: باید زیست‌بوم فناوری و نوآوری در کشور شکل بگیرد چون دیگر نفت و فرهنگ نفتی پاسخگوی نیاز مردم نیست.
وی تصریح کرد: کشوری با داشتن ۳۴ میلیون جوان و دانشگاه‌های متعدد با تفکر نفتی مدیریت نمی‌شود و باید با کمک زیست‌بوم نوآوری اداره شود.
ستاری افزود: شرایط تحریم و سختی، نوآوری خلق می‌کند. همه کارآفرینان برتر دنیا هم کسانی هستند که در شرایط سخت اقتصادی زندگی کرده‌اند.
به گفته ستاری، چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور دیگر با نفت و فرهنگ نفتی میسر نیست. این فکر و ایده جوانان است که می تواند به رونق اقتصادی بیانجامد.
وی افزود: در دنیا هیچ دانشگاهی خودرو، واکسن یا دارو تولید نمی‌کند، بلکه این شرکت‌های دانشگاهی هستند که این محصولات را با کمک دانشجویان و اساتید تولید می‌کنند.
وی با اشاره به راه اندازی آموزش آنلاین دانشگاهی و مدارس، گفت: استفاده از این روش خلاق نتیجه بروز محدودیت ها و سختی ها است. در واقع از روش هایی بهره گرفته ایم که نوین هستند و تاکنون از این تکنیک ها استفاده نکرده بودیم.
ستاری با بیان این که دانشگاه ها یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد دانش‌بنیان هستند، تاکید کرد: افزایش تاثیرگذاری دانشگاه‌ها در جامعه هدفی است که باید محقق شود.
ستاری همچنین گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از هر حرکتی که به توسعه فناوری و نوآوری بیانجامد حمایت می‌کند.

 

اخبار مرتبط:

تولید کیت های تشخیص کرونا در ۵ شرکت دانش بنیان

ساخت دوربین‌ تب‌سنج برای کنترل کرونا در اماکن عمومی

دانش‌بنیان‌ها به میدان مبارزه با کرونا می‌آیند

کرونا با عزم فعالان زیست‌بوم نوآوری در هم می‌شکند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2545

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.