10

تولید نانو اکسید روی با خاصیت آنتی باکتریال برای صنایع مختلف

  • کد خبر : 2608
  • 21 اسفند 1398 - 22:24
تولید نانو اکسید روی با خاصیت آنتی باکتریال برای صنایع مختلف
 یک شرکت دانش بنیان داخلی با حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی توانسته است، نانو اکسید روی را با خاصیت آنتی باکتریال تولید کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین نانو ذرات پارس واقع در پارک علم و فناوری استان یزد، در خصوص کالای تولید شده در این مجموعه گفت: محصول تولید شده  نانو اکسید روی است،  از جمله خواص ویژه نانو اکسید روی، می‌توان به پایداری شیمیایی بالا، ثابت دی الکتریک پایین، فعالیت کاتالیزوری بالا، جذب نور فروسرخ  و فرابنفش و از همه مهمتر خاصیت ضدباکتری و ضد قارچ آن اشاره کرد.

خلیل بیکی افزود: این شرکت قادر است این محصول را بر اساس سفارش مشتری تا اندازه ذرات زیر ۱۰۰ نانومتر و خلوص بالای ۹۹.۹۹ درصد تولید کند، نانو اکسید روی دارای خواص وکاربردهای مختلف از جمله استفاده در پارچه و البسه به عنوان یک ترکیب ضد قارچ و ضد باکتری، استفاده در صنایع لاستیک، پلاستیک‌سازی و لعاب کاشی و سرامیک، استفاده در صنایع رنگ به عنوان رنگ‌های عایق حرارتی، استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی مانند برخی از پمادها است.

وی بیان کرد: با توجه به کاربردهایی که این محصول دارد، می‌توان گفت که بازار هدف آن بیشتر مواردی است که به دنبال دستیابی به خاصیت آنتی باکتریال از نانو اکسید روی مانند کاغذ آنتی باکتریال، چینی بهداشتی، پوشاک، داروی دام هستند.
بیکی محصول تولید شده در این شرکت را ازنظر کیفیتی و قیمتی با نمونه‌های مشابه خارجی قابل رقابت دانست و ادامه داد: نانو اکسید روی تولید شده در این مجموعه با نمونه‌های چینی و آمریکایی موجود در بازار قابل رقابت است،  محصول ما بنابر اظهار مشتریان دارای همان کیفیت بوده و نتیجه مورد نظر مشتری را ایجاد می‌کند.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان بهین نانو ذرات پارس با یادآوری اینکه نانو اکسید روی تولید شده در شرکت متبوعش، استانداردهای لازم را دارد، گفت: از آنجا که محصول ما قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را دارد، یکی از چشم‌اندازهای این مجموعه صادرات محصول مورد بحث است،  از اینرو در حال توسعه کارها برای تولید صنعتی این محصول هستیم تا در مراحل بعدی صادرات آن را آغاز کنی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2608

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.