15

تولید روزانه ۱۵ هزار ماسک n۹۵ در اردبیل

  • کد خبر : 2664
  • 06 فروردین 1399 - 12:20
تولید روزانه ۱۵ هزار ماسک n۹۵ در اردبیل
محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل موفق به تولید روزانه ۱۵ هزار عدد ماسک n۹۵ با تکنولوژی اولتراسونیک شدند.

محققان یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری اردبیل موفق به تولید روزانه ۱۵ هزار عدد ماسک n۹۵ با تکنولوژی اولتراسونیک شدند.

 دکتر ابراهیم پور با اشاره به حرکت جهادی واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری جهت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا همگام با کادر درمان استان برای پیشگیری از کرونا در خط مقدم خدمت‌رسانی، از همکاری و مشارکت دو شرکت دانش‌بنیان الکترونیک پردازش سبلان و رادیس صنعت هوشمان آرتاویل برای طراحی و ساخت خط تولید ماسک n۹۵ با تکنولوژی اولتراسونیک خبر داد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل به ظرفیت تولید روزانه ۱۵ هزار عدد اشاره کرد و افزود: در روزهای آینده ظرفیت این خط بیش از دو برابر جهت تامین نیازهای ماسک کادر درمان استان خواهد شد.

به گفته وی این خط تولید با تلاش فناوران پارک علم و فناوری استان با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا ۱۰ شبانه‌روز و با صرفه‌جویی بیش از ۵۰ درصدی از نمونه مشابه خارجی به طول انجامیده است.

  • تولید ماسک حرارتی گرم‌کننده ریه برای مقابله با کرونا 

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل همچنین از تولید ماسک حرارتی گرم‌کننده ریه خبر داد و گفت: این ماسک در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا تولید شده و بزودی مراحل آزمایشی خود را شروع می کند.

 دکتر ابراهیم‌پور با اشاره به تولید ماسک حرارتی گرم‌کننده ریه توسط فناوران پارک علم و فناوری اردبیل گفت: با توجه به اینکه دمای ریه ۳۳ درجه و پایین‌تر از دمای بدن (۳۷ درجه) است بهترین قسمت بدن برای قرار گرفتن و تکثیر ویروس کرونا ریه است. این دستگاه دمای ریه را تا ۳۷ درجه بالا برده و محیط ریه را برای ویروس ناامن کرده و از تکثیر آن جلوگیری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل تصریح کرد: این دستگاه برای آزمایش اولیه در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) بخش کرونا قرار گرفت و به‌زودی مراحل آزمایش خود را شروع می‌کند.

ابراهیم‌پور اظهار امیدواری کرد: با موفقیت این سیستم به‌زودی تولید انبوه آن شروع و نقطه عطفی در تحول تجهیزاتی برای مقابله با کرونا باشد.

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل یادآور شد:فناوران این پارک موفق به طراحی و ساخت سیستم ضدعفونی کننده دستگاه ATM بانک‌ها شدند؛ این سیستم توسط زهرا فتحی اصل طراحی و ساخته شده است.

اخبار مرتبط:

انعقاد قرارداد تولید ۵ میلیون ماسک با شرکت‌های دانش‌بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.