10

اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات مقابله با کرونا

  • کد خبر : 2673
  • 07 فروردین 1399 - 11:51
اعطای تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان برای تولید محصولات مقابله با کرونا
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت : تاکنون مبلغ هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان متقاضی تولید محصولات مقابله با کرونا پرداخت شده است.

دکتر وحدت با اشاره به اختصاص خط اعتباری ویژه به میزان ۵ هزار میلیارد ریال به ۱۱ صندوق پژوهش و فناوری کشور برای تولید محصولات مقابله با کرونا گفت: ۳۲ شرکت فعال در تولید مواد ضد عفونی کننده، ۱۳ شرکت در تولید ماسک، ۳ شرکت در تولید کیت های تشخیص، ۵ شرکت دستگاه های ضد عفونی کننده، ۱۶ شرکت دستگاه های پزشکی مانند ماشین بیهوشی اتاق عمل، دستگاه اکسیژن ساز و دستگاه تنفس مصنوعی و ۵ شرکت طراح سامانه های نرم افزاری مرتبط با پایش، کنترل و اطلاع رسانی توسط صندوق نوآوری و شکوفایی تامین مالی شده اند.
وی با بیان اینکه با حمایت های صندوق نوآوری قرار است بیش از دو میلیون لیتر مواد ضد عفونی کننده توسط ۳۲ شرکت تولید شود، خاطرنشان کرد: همچنین ۱۶ شرکت فعال در حوزه تولید دستگاه های پزشکی قرار است ۹۰ میلیون دستکش، ۱۰۰ هزار دست لباس بیمارستانی، هزار دستگاه اکسیژن ساز، ۱۰۰ دستگاه تنفس مصنوعی و ۱۰۰ دستگاه ماشین بیهوشی اتاق عمل در ماه تولید کنند.
به گفته وی ۳ شرکت فعال در زمینه تولید کیت های تشخیص ویروس کرونا هم تا پایان اردیبهشت قرار است ۳۶۰ هزار کیت تولید و وارد بازار کنند. همچنین ۱۳ شرکت تولید کننده ماسک، یک میلیون و ۲۵۰ هزار ماسک در ماه تولید و به بازار عرضه کنند.
دکتر وحدت درباره حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور برای تولید اقلام مبارزه با کرونا گفت: با توجه به شیوع بیماری کووید-۱۹ در کشور در انتهای سال گذشته و لزوم اقدام مؤثر از سوی تمامی نهادهای اثرگذار در این حوزه، صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به طراحی برنامه حمایت مالی سریع از محصولات فناورانه در عرصه مقابله با شیوع این بیماری اقدام و در دو هفته توانست ضمن اعلام فراخوان و دریافت طرح ها، نسبت به تامین مالی آنها اقدام کند.
وی با بیان اینکه با اعلام فراخوان عمومی از طرح‌های فناورانه بر روی وب‌گاه صندوق، بیش از ۴۰۰ طرح از شرکت‌های دانش بنیان و فناور دریافت شد، افزود: غربال تقاضاهای دریافتی از متقاضیان و همچنین طرح های معرفی شده از سوی نهادها با توجه به مجوزهای مرتبط و در نهایت عقد قرارداد با صندوق‌های پژوهش و فناوری و تزریق منابع مالی از دیگر اقدامات صندوق نوآوری در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ برای حمایت از شرکت‌های فعال این حوزه بود.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اعطای تسهیلات «سرمایه در گردش فوری» به شرکت‌های آسیب‌دیده به واسطه شیوع کرونا را یکی دیگر از اقدامات صندوق نام برد و گفت: به همین منظور به ۸ شرکت آسیب دیده که بیشتر در حوزه ارائه خدمات اینترنتی فعال بودند، بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اختصاص یافت.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2673

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.