12

افزایش کیفیت نما PVC بیرونی ساختمان‌ها با نانوذرات

  • کد خبر : 2702
  • 18 فروردین 1399 - 10:53
افزایش کیفیت نما PVC بیرونی ساختمان‌ها با نانوذرات
محققان شرکت آذران فضانما با استفاده از نانو ذرات پنل‌های نما PVC مقاوم در برابر پرتو فرابنفش را تولید و به بازار عرضه کردند.

به گزارش اراده نیوز به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو ؛ بر روی این محصول پوشش حاوی جز نانومتری اعمال شده و  نما PVC در مقایسه با نمونه‌های شاهد، این نسل از پنل‌های PVC خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV قابل ملاحظه‌ای دارد.

در این پنل‌ها از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی استفاده شده تا خاصیت ضد پرتو اشعه فرابنفش در آن ایجاد شود.

صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، مخفف کلمه پلی وینیل کلراید (Poly vinyl chloride) نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را داشته و به‌صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرد.

ورق های نما PVC به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم بوده و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند ولی بر اثر تابش نور خورشید که دارای اشعه‌ ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوندهای داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود. از این رو برای بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده‌ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

این محصول در برابر اشعه UV مقاوم است و از خواص ضدآب و رطوبت، قابل شستشو، ارزان، سبک و با قابلیت نصب آسان برخوردار است و جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ساختمانی مانند چوب، گچ، سیمان، بتن و سفال است.

وبسایت شرکت آذران فضا نما

اخبار مرتبط:

تشخیص نشت آب در ساختمان با فناوری نانو

بررسی کاربردهای فناوری نانو در پوشش‌دهی سطح

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2702
  • منبع : ستاد توسعه فناوری نانو

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.