10

راه اندازی خط تولید اتانول در کشور

  • کد خبر : 2827
  • 05 اردیبهشت 1399 - 12:01
راه اندازی خط تولید اتانول در کشور
تولید الکل ۸۵ درصد در پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با حضور وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری آغاز شد.

محققان این پژوهشگاه در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جهش تولید و در راستای ایفای نقش موثر در کمک به غلبه بر کرونا ویروس با استفاده از امکانات موجود در پژوهشگاه در کمتر از ۱۴ روز موفق به تولید اتانول از روش تخمیر شدند.

نخستین بار، فرآیند تخمیر برای تولید اتانول در این پژوهشگاه از ۸ روز به کمتر از ۲۴ ساعت رسیده است.
الکل اتیلیک تولیدی این پژوهشگاه، گامی در جهت رفع نیاز‌های کشور برای ساخت مواد ضد عفونی کننده است.
پژوهشگاه شیمی، روزانه هزار لیتر اتانول تولید می‌کند که در آینده‌ای نزدیک، توانایی رسیدن به ۳ هزار لیتر تولید روزانه را دارد.

رئیس پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران گفت: پیرو مصوبات کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس و با توجه به شرایط حساس کنونی کشور و کمبود مواد ضدعفونی‌کننده در بازار محققان پژوهشگاه شیمی و مهندسی شیمی ایران با عزمی راسخ در جهت تولید الکل اتیلیک یا اتانول که ماده اولیه تهیه مواد ضدعفونی‌کننده بر پایه الکلی است، موفق به تولید الکل اتانول با خلوص ۹۰ درجه مناسب جهت استفاده تهیه مواد ضدعفونی‌کننده براساس فرمولاسیون پیشنهادی سازمان بهداشت جهانی(WHO) شدند.
دکتر امیدخواه افزود: با توجه به وجود دستگاه‌های پیشرفته در مجموعه آزمایشگاه مرکزی پژوهشگاه فرآیند تولید در سه مرحله، کنترل کیفیت مواد اولیه، کنترل در حین انجام پروسه تولید و کنترل کیفیت محصول نهایی نیز انجام می‌شود.
وی گفت: مراحل آزمایشگاهی برای تولید اتانول با خلوص بالای ۹۹ درجه برای کاربردهای مورد نیاز صنایع دارویی، پزشکی و آنالیز دستگاهی نیز در این پژوهشگاه انجام شده است.
دکتر امیدخواه خاطرنشان کرد: محققان این پژوهشگاه در تولید موادضدعفونی‌کننده پایه آبی نیز گام‌های موثری برداشته‌اند که در آینده نزدیک با همکاری ارگان‌های مربوطه این مواد به بازار عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2827

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.