11

امضای تفاهم نامه راه اندازی نخستین دانشگاه فناوری کشور

  • کد خبر : 2862
  • 13 اردیبهشت 1399 - 15:57
امضای تفاهم نامه راه اندازی نخستین دانشگاه فناوری کشور
موافقتنامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس «دانشگاه فناوری در ناحیه نوآوری پردیس» به عنوان نخستین دانشگاه فناوری کشور امضا شد.

به گزارش اراده نیوز، این قرارداد به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید.

«اشتراک گذاری منابع» و «استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و توانایی های نوآوری و فناوری و علمی و پژوهشی و آموزشی پارک فناوری پردیس و دانشگاه آزاد» از موضوعات این قرارداد است تا الگوی کارآمدتری از ارتباط صنعت، دانشگاه و فناوری ایجاد شود.
سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این مراسم گفت: اتفاقات بزرگی در دانشگاه آزاد با مدیریت جدید رخ داده است و امروز یکی از هماهنگ‌ترین مدیریت‌ها در حوزه اقتصاد دانش‌بنیان را در این دانشگاه شاهد هستیم.

وی ادامه داد: این موضوع که دانشگاه آزاد برای تامین هزینه‌های خود به دریافت شهریه و فروش زمین تمایلی ندارد، مهم است. زیرا سرمایه اصلی دانشگاه نیروی جوان خلاق، فعال، باانگیزه و نوآور است. پس دانشگاه آزاد با سرمایه‌گذاری روی شرکت‌های دانش بنیان زمینه‌ای برای کارآفرینی استارتاپ‌ها ایجاد می‌کند.

رییس ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان همچنین بیان کرد: در شهرستان‌ها نیز پروژه های بزرگی برای ایجاد سراهای نوآوری ایجاد شده است‌ و به زودی خبرهای خوبی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه ازاد اسلامی خواهیم شنید.

وی معتقد است که این حرکت، دانشگاه آزاد اسلامی را به قطب اقتصادی کشور تبدیل می‌کند تا یکی از بازیگران اصلی اقتصاد دانش‌بنیان باشد.
در این مراسم محمد مهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز شاهد راه اندازی مرکزی برای ارائه مدلی جدید از فضای آموزشی هستیم که آغاز حرکتی نوید بخش برای ایجاد تحول در دانشگاه است. تحول در دانشگاه‌ها حرکت به سمت کارآفرین شدن و توانایی حل مسئله را تسهیل می‌کند. این زیست بوم فناوری و نوآوری در بخش های گوناگونی ایجاد شده است تا موتور حرکت برای جهش تولید باشد.

وی ادامه داد: امروز همچنین تفاهم نامه راه اندازی شتابدهنده تخصصی شمسا امضا می‌شود تا شاهد توسعه و ایجاد شتابدهنده‌ها در هر استانی باشیم و دانشگاه به خانواده زیست بوم نوآوری و فناوری پارک پردیس می پیوندد تا از همه ظرفیت دانشگاه‌ها یک جا در دل پارک پردیس بهره ببریم.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2862

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.