10

اعطای تسهیلات به شرکتهای خلاق کوچک آسیب دیده از کرونا

  • کد خبر : 2886
  • 15 اردیبهشت 1399 - 15:57
اعطای تسهیلات به شرکتهای خلاق کوچک آسیب دیده از کرونا
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: این صندوق در دومین مرحله از حضور جهادی در عرصه مبارزه با آسیب های شیوع ویروس کرونا در اقتصاد کشور در نظر دارد تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان به شرکت‌های خلاق کوچک آسیب‌دیده تسهیلات اعطا کند.

علی وحدت افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی ، پس از تامین مالی شرکت‌های فعال در حوزه ساخت تجهیزات و لوازم مرتبط و همچنین حمایت و کمک به تداوم کسب‌وکار شرکت‌های دانش بنیان کوچک، شتاب‌دهنده‌ها و تأمین‌کنندگان فضاهای کار اشتراکی آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا، در مرحله دوم قصد دارد با هدف حمایت و کمک به تداوم کسب و کار شرکت‌های خلاق کوچک آسیب دیده بر اثر کرونا که دارای نیروی انسانی کم بوده و با کاهش فروش مواجه شده اند، تسهیلات اعطا کند.

وی در خصوص جزییات این تسهیلات اظهار داشت : شرکت‌های مورد تایید دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان با نرخ بهره ۹ درصد تسهیلات دریافت می‌کنند.

دوره پرداخت این تسهیلات ۶ ماه و دوره تنفس آن نیز ۶ ماه خواهد بود و بعد از این مدت شرکت‌ها طی ۱۲ ماه موظف به بازپرداخت تسهیلات می‌شوند.

وحدت در مورد نحوه شناسایی شرکت‌های آسیب دیده بر اثر کرونا برای تخصیص تسهیلات نیز گفت: فهرست شرکت‌های خلاق آسیب‌دیده توسط دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم شرکت‌های خلاق تایید شده و توسط صندوق نوآوری و شکوفایی برای اخذ تسهیلات به صندوق‌های پژوهش و فناوری سراسر کشور معرفی می‌شوند.

رییس صندوق نوآوری وشکوفایی درباره شرایط بهره‌مندی شرکت‌های خلاق کوچک از این تسهیلات ادامه داد: نیروی انسانی کمتر از ۵۰ نفر یا فروش کمتر از ۲۰ میلیارد ریال در سال ۹۸، کاهش نسبت فروش زمستان سال ۹۸ در مقایسه با سال ۹۷، کاهش رتبه الکسا یا میزان نصب و یا کاربر فعال، تعیین میزان تسهیلات تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان بر اساس هزینه‌ها، فروش و حقوق و دستمزد پرداختی شرکت از جمله شرایط مورد نیاز برای دریافت این تسهیلات خواهد بود. علاوه بر آن پرداخت این تسهیلات مشروط بر حفظ اشتغال ۹۰ درصدی شرکت مطابق با لیست بیمه است.

وحدت، مرحله بعدی تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی به شرکت‌های دانش بنیان و فناور آسیب دیده بر اثر کرونا را شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری عنوان کرد و گفت: در مراحل بعدی، تسهیلات و حمایت‌هایی برای شرکت‌های دانش‌بنیان بزرگ و شرکت‌های فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز در نظر گرفته شده است که به زودی از طریق وبگاه و شبکه‌های اجتماعی صندوق نوآوری وشکوفایی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان استفاده از تسهیلات شرکت‌های خلاق آسیب‌دیده بر اثر کرونا، برای ثبت تقاضای خود می‌توانند از طریق سامانه غزال به نشانی www.inif.ir اقدام کنند.

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=2886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.