11

افتتاح ۶ طرح دانش‌بنیان و تولیدی در زاهدان

  • کد خبر : 3089
  • 03 تیر 1399 - 20:25
افتتاح ۶ طرح دانش‌بنیان و تولیدی در زاهدان
6 طرح دانش‌ بنیان و تولیدی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در زاهدان به بهره‌برداری رسید.

دکتر ستاری در مراسم افتتاح این طرح ها به ظرفیت جوان نیروی انسانی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: توسعه پارک علم و فناوری زاهدان نقش مهمی در توسعه اقتصادی سیستان و بلوچستان دارد.

 معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که با هدف رونق بخشیدن به فعالیت‌های زیست بوم فناوری و نوآوری به جنوب شرق کشور سفر کرده است، در نخستین بخش از سفر خود به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان رفت و از محصولات و دستاوردهای فناورانه محققان این مرکز علمی بازدید کرد.

همچنین ستاری از فاز نخست پارک فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بازدید کرد. این پارک مکانی برای فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری در دانشگاه است که قرار است در ۴ فاز به بهره برداری برسد. ۱۰ شرکت دانش بنیان در این دانشگاه مستقر هستند که از این تعداد ۳ شرکت در این پارک فعالیت خود را ادامه می‌دهند. شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و بخش نگهداری حیوانات آزمایشگاهی برای توسعه تحقیقات پیش بالینی از بخش‌های این پارک است.

۸۸ هزار متر مربع فضای کلی است که برای این پارک در نظر گرفته شده است. از این مساحت ۱۴هزار متر مربع به فاز نخست اختصاص یافت و امروز افتتاح شد.

همچنین در این سفر مجتمع فناوری نوگام برای سرعت دادن به فعالیت‌های دانش بنیانی و استارتاپی افتتاح شد.  ۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضا به این مجمتع اختصاص یافت. ۴۵ شرکت دانش بنیان و استارتاپی در این فضای جدید مستقر شدند تا توسعه محصولات فناورانه و ورود آنها به بازار تسهیل شود. این مجتمع از فعالیت این فعالان فناوری و نوآوری حمایت می‌کند.

مجتمع فناوری که در پارک علم و فناوری استان سیستان و بلوچستان ایجاد شد. همچنین پارک انرژی در یک هزار و ۵۰۰ متر مربع نیز گشایش یافت.

پس از آن ستاری به پارک علم و فناوری زاهدان به عنوان یکی دیگر از بازیگران زیست بوم فناوری و نواوری در استان رفت. در این بخش علاوه بر بازدید از نمایشگاه‌ شرکت‌های مستقر در این پارک دغدغه فعالان و فناوران را شنید تا با رفع مشکلات فعالیت‌های فناورانه با سرعت بیشتری پیگیری شود.

اما کلنگ زنی کارخانه نوآوری و مجتمع فناوری زاهدان یکی از دستاوردهای مهم این سفر است. کارخانه‌ای که مکانی برای پرورش ایده‌ و نوآوری‌های جوانان زیست بوم است. فضایی که در آن استارتا‌پ‌ها و شتابدهنده‌ها زیر یک سقف جمع می‌شوند تا شاهد رونق فعالیت‌های فناورانه باشیم.

کارگاه تولید اتانول از دیگر برنامه‌های افتتاح این سفر با حضور ستاری در دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان بود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3089

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.