12

۳صندوق سرمایه‌گذاری فناوری وارد فرابورس می‌شود

  • کد خبر : 3125
  • 14 تیر 1399 - 13:38
۳صندوق سرمایه‌گذاری فناوری وارد فرابورس می‌شود
دو صندوق ‏سرمایه‌گذاری جسورانه و یک صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی با سرمایه 590 میلیارد تومان ‏به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند که بزرگ‌ترین صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و خصوصی در بازار بورس خواهد بود.

صندوق‌های سرمایه گذاری جسورانه به عنوان یکی از ابزارهای نوین سرمایه گذاری با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و نهادهای مسوول بازار سرمایه برای سرمایه گذاری عموم مردم در طرح های فناورانه و دانش بنیان طراحی و اجرا شده است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد: دو صندوق جسورانه کارما الگوریتم و رشد پاراکس یکم به ترتیب ۵۰ و ۲۴۰ میلیارد تومان سرمایه دارند و تمرکز سرمایه‌گذاری این ‏صندوق‌ها در حوزه‌هایی مانند رسانه و سرگرمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، بایو و نانو، پزشکی ‏و سلامت و فناوری‌های سخت است.

صندوق خصوصی ‏سورین نهایت نگر نیز ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه دارد و حوزه های سرمایه گذاری آن صنایع غذایی، معدن و صنایع تبدیلی، ‏ICT‏ و گردشگری خواهد بود.

این صندوق‌ها، سرمایه اشخاصی که به دنبال سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا (استارتاپ‌ها) و کسب و کارهای کوچک و متوسط هستند و پتانسیل  رشد بالایی دارند را مدیریت می کنند.

این نوع از صندوق‌ها، سرمایه گذاری‌هایی با بازده و ریسک بالا محسوب می شوند.

ضمانتی برای سودآوری این صندوق‌ها وجود ندارد و سرمایه‌گذاران باید پیش از خرید واحدهای سرمایه‌گذاری، با امضای «اقرارنامه و بیانیه پذیرش ریسک پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق جسورانه و خصوصی» نزد کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران اعلام کنند که با اطلاع دقیق و آگاهی کافی نسبت به پذیره‌نویسی یا معامله واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق مورد نظر اقدام می‎کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (PE) نیز ابزار مناسبی برای بازسازی، توسعه ‏و ارتقای فعالیت‌های شرکت‌ها هستند که با جمع‌آوری منابع مالی و تخصیص عمده آن به سرمایه‌گذاری در سهام و سهم‌الشرکه شرکت‌ها با موضوع فعالیت‌های از قبل تعیین شده بویژه شرکتهای با فناوری بالا، با هدف کسب و حفظ کنترل شرکت و هدایت سیاست‌های مالی و عملیاتی آن به منظور تحقق اهداف مورد نظر و سپس خروج از شرکت سرمایه‌پذیر صورت می‌گیرد.

 

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.