15

تولید مواد ضدعفونی کننده اماکن عمومی با نانوذرات نقره

  • کد خبر : 3192
  • 05 مرداد 1399 - 12:52
تولید مواد ضدعفونی کننده اماکن عمومی با نانوذرات نقره
یک شرکت دانش بنیان درصدد است با فناوری نانو و استفاده از نانوذرات نقره مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز اماکن عمومی را تولید کند.

مدیر یک شرکت دانش بنیان از آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای تولید روزانه یک تا دو تُن ضدعفونی‌کننده خبر داد و گفت: با نصب تجهیزات لازم، در حال حاضر امکان تولید تا دو تن در روز را داریم و اکنون آماده تولید هستیم که با دریافت مجوزهای لازم از سازمان‌های ذی‌ربط کار تولید آغاز خواهد شد. گواهی نانومقیاس این فناوری از ستاد نانو دریافت شده است.

 بهاره کاویانی این ضدعفونی‌کننده حاوی نانوذرات نقره را برای استفاده در فضاهای عمومی نظیر مترو، فروشگاه و هواپیما مناسب می‌داند. دلیل این امر ماندگاری بالای آن است.

به گفته وی : این ضدعفونی‌کننده‌ها مزیت‌هایی نسبت به نمونه‌های الکلی دارند. برخلاف الکل که فرار بوده و ماندگاری کمی دارد، این ضدعفونی‌کننده زمان بیشتری را روی سطح می‌مانند از این رو اثربخشی آن طولانی‌تر است. از سوی دیگر به دلیل فقدان الکل، حساسیت کمتری برای سیستم تنفسی و سلامت داشته و برای گروه‌های حساس مناسب‌تر است.

کاویانی از افزایش ظرفیت نانوذرات نقره در این شرکت خبر داد که بخشی از این نانوذرات در خط تولید مواد ضدعفونی‌کننده استفاده خواهد شد.

خبر مرتبط:

تولید محلول ضدعفونی‌کننده با پایه آب

تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح با فرمولاسیون جدید در دانشگاه تبریز

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.