11

تولید دستگاه ایرانی اندازه‌گیری پارامترهای برق با مانیتورینگ رنگی

  • کد خبر : 3276
  • 10 مرداد 1399 - 12:22
تولید دستگاه ایرانی اندازه‌گیری پارامترهای برق با مانیتورینگ رنگی
یک شرکت دانش بنیان با استفاده از متخصصان داخلی دستگاه اندازه‌گیری و آنالیزور پارامترهای برق با قابلیت مانیتورینگ رنگی و اتصال USB تولید کرد.

به گزارش اراده نیوز، مرکز اندازه‌گیری انرژی در تابلوهای اندازه‌گیری مصرف درکارخانجات یا پست ­های انتقال و توزیع نصب می‌شود و ضمن ثبت اطلاعات، آنها را آنالیز می‌کند.

این دستگاه با اخذ ولتاژ از PT و جریان از CT مقدار کمیت ­های الکتریکی مدارشامل ولتاژ، جریان، توان اکتیو و راکتیو، فرکانس، ضریب قدرت و هارمونیک های ولتاژ و جریان را محاسبه و نمایش می­دهد، علاوه بر آن به عنوان آنالیزکننده چند منظوره برای سنجش انرژی تبادل شده در خطوط فشار قوی، فشار متوسط و فشار ضعیف کاربرد دارد.

محمد اخباری رییس هیات مدیره این شرکت دانش بنیان در خصوص این محصول دانش بنیان اظهارداشت: این محصول با استفاده از فناوری روز دنیا نسبت به اخذ اطلاعات اولیه از شبکه برق اقدام کرد و تمامی پارامتر­های مورد نیاز شبکه را بعد از انجام محاسبات با دقت بالا، نمایش و ذخیره می ­کند.

او  یادآور شد: استفاده از DSP به‌روز و سیستم عامل در این دستگاه علاوه بر اینکه تجهیز را جهت هر نوع توسعه­ای آماده می­سازد قابلیت اطمینان آن را نیز بسیار بالا می­برد.

این فعال در عرصه دانش بنیان خاطرنشان کرد: دقت بالا، ویژگی بارز دستگاه اندازه‌گیری پارامترهای برق تولید شده در این شرکت است، دستگاه تولید شده به دلیل بهره ­گیری از پورت ­های متعدد و همچنین امکان فرمان دادن به چند خروجی از سایر سیستم­های اندازه­گیری مثل کنتورهای برق دقیق (دقت ۰.۲ درصد) پیچیده­تر است.

اخباری با بیان این که تمامی دانش فنی برد، طراحی و نرم‌افزار این محصول داخلی است ادامه داد: یکی از نقاط برجسته این دستگاه دقت بالای اندازه‌گیری است که در چند نمونه محدود در بازار جهانی وجود دارد، همچنین این دستگاه به دلیل دقت در اندازه‌گیری، قابلیت مانیتورینگ رنگی و قابلیت اتصال USB نسبت به نمونه‌های دیگر در جهان برتری دارد، با توجه به قیمت بسیار بالای آن ارزبری بالایی را نیز داشته بنابراین به دلیل مزیت قیمتی این محصول دانش بنیان، واردات این محصول کاهش یافته است.

او یادآور شد: تمام نمونه‌های داخلی وخارجی از میکروهای قدیمی و LCD سیاه و سفید استفاده می‌کنند در حالی که دستگاه تولیده شده ما با استفاده از سیستم میکرو بروزرسانی شده و با  LCD رنگی تولید می‌شود.

این مسوول شرکت دانش بنیان تصریح کرد: مهمت رین جنبه‌های نوآورانه این دستگاه شامل کامپکت کردن دستگاه در اندازه ۹۶*۹۶، استفاده از CPU پر قدرت، نمایش فیزور، پروتکل­ های ارتباطی متنوع، ارتباطات نوین GPRS و SMS، اتصال USB برای انتقال اطلاعات و ظرفیت بالای آن، محاسبات هارمونیکی، جهت هارمونیکی، نرم‌افزار جمع‌آوری اطلاعات در مقیاس تعداد بالا و قابلیت customize کردن دستگاه برحسب نیاز و خواست مشتری است.

اخباری اظهار داشت: نیاز بازار در شرایط کنونی بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ دستگاه در سال است، در نظر داریم ظرفیت تولید خود را به سالانه ۵۰۰ دستگاه ارتقاء دهیم.

او  در مورد استفاده این شرکت از تسهیلات نمونه‌سازی و تسهیلات تولید صنعتی صندوق نوآوری و شکوفایی برای ساخت این دستگاه گفت: هدف از دریافت تسهیلات از صندوق نوآوری تامین بخشی از هزینه‌های خرید مواد اولیه و قطعات مصرفی برای ساخت حداقل ۱۰۰ دستگاه بود که عملیاتی شد، در حال حاضر اقدام برای دریافت تسهیلات خرید دفتر کار از صندوق نوآوری و شکوفایی هستیم، با توجه به ثبات فروش، تنها مشکل فعلی ما تامین دفتر کار است.

این فعال در عرصه دانش بنیان برنامه‌های آینده این شرکت را تولید یک محصول با قابلیت‌های کمتر برای کاهش قیمت نهایی آن اعلام کرد و گفت: با توجه به این که بعضی از عملکردهای دستگاه برای حوزه خاصی استفاده نمی‌شود، این آپشن‌ها را از دستگاه حذف کردیم تا قیمت نهایی کاهش یابد،

اخباری ادامه داد: علاوه بر آن درنظر داریم تا نرم‌افزار جامع انرژی را بروزرسانی کنیم تا امکان شبکه شدن دستگاه‌ها با هم فراهم شود؛ در این حالت امکان مانیتورینگ مرکزی دیتا ایجاد می‌شود، ۸۰ درصد از کار نرم‌افزار پیش رفته است و به زودی قابل استفاده خواهد بود.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.