8

بررسی دلایل ناباروری مردان و زنان توسط محققان دو مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی

  • کد خبر : 3332
  • 13 مرداد 1399 - 10:19
بررسی دلایل ناباروری مردان و زنان توسط محققان دو مرکز تحقیقاتی جهاد دانشگاهی
به مناسبت چهلمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی؛ ایسنا با همکاری پژوهشگاه های ابن سینا و رویان در یک برنامه لایو اینستاگرامی دلایل و روش‌های درمانی ناباروری مردان و زنان را توسط محققان این پژوهشگاه‌ها مورد بررسی قرار می دهد.

به گزارش اراده نیوز،در روزهای سه‌شنبه ۱۴ و چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه با برگزاری برنامه‌های لایو اینستاگرام محققان پژوهشگاه‌های رویان و ابن سینا به سوالات مخاطبان ایسنا در خصوص ناباروری مردان و زنان توضیحاتی را ارائه خواهند داد.

بر اساس برنامه زمان بندی شده برنامه لایو اینستاگرام پژوهشگاه ابن سینا روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶ با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه ابن سینا، دکتر آتوسا کریمی جراح و فلوشیپ زنان زایمان و ناباروری و دکتر سعید آراسته جراح و فلوشیپ کلیه و مجاری ادراری و ناباروری مردان برگزار می‌شود.

در روز چهارشنبه ۱۵ مرداد ماه نیز از ساعت ۱۳ تا ۱۴ و ۳۰ دقیقه موضوع نازایی زنان با حضور اعضای هیات علمی پژوهشگاه رویان، دکتر مهری مشایخی، متخصص نازایی و فلوشیپ و دکتر مریم حافظی، متخصص و فلوشیپ نازایی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این دو برنامه متخصصان به سوالات مطرح شده توسط مخاطبان پاسخ خواهند داد.

بر اساس متون علمی، ناباروری، ناتوانی یک زوج در باردار شدن پس از یک سال رابطه جنسی بدون جلوگیری از بارداری است.

ناباروری در ۱۰ تا ۱۵ درصد از زوج‌ها دیده می‌شود و علل آن می‌تواند مربوط به زن یا مرد یا هر دو باشد. بر اساس آمارها حدود ۴۰ درصد از مشکلات ناباروری مربوط به مردان، ۴۰ درصد مربوط به زنان و حدود۱۰ درصد مربوط به هر دو است و در مقابل در حدود ۱۰ درصد از زوج‌ها نیز عامل ناباروری مشخص نیست.

محققان این حوزه در دو دهه اخیر گام‌های مهمی در زمینه تشخیص و درمان ناباروری برداشته‌اند به گونه‌ای که با روش‌های ارائه شده حدود ۶۵ درصد از زوج‌های نابارور صاحب فرزند شده‌اند.

“اختلال در تخمک گذاری”، “اختلال در لوله‌های رحمی”، “آندومتریوز”، “اختلال درگردن رحم یا رحم”، ‌ مشکلات دستگاه ایمنی بدن”، “اختلالات مربوط به اسپرم”، “ناهنجاری‌های مربوط به ساختمان بدن” و “اختلالات ژنتیکی” از جمله دلایل ناباروری در زنان و مردان عنوان شده است.

برگزاری برنامه لایو این دو پژوهشگاه پاسخی به ابهامات موجود در این حوزه خواهد بود و از همین رو مخاطبان گرامی ایسنا می توانند سوالات خود را که توسط ایسنا نیز محفوظ خواهد بود را در ذیل همین خبر و در بخش نظرات درج و ثبت کنند تا در این برنامه زنده که در لایو اینستاگرام ایسنا و در ساعات ذکر شده پخش خواهد شد به آنها پاسخ داده شود.

اخبار مرتبط:

 

امکان استقرار شرکت‌های خلاق در پارک ملی فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3332

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.