12

ارتباطات دانش‌آموزی مشارکت آنها را در آینده علمی جهان اسلام افزایش می‌دهد

  • کد خبر : 3429
  • 18 مرداد 1399 - 12:01
ارتباطات دانش‌آموزی مشارکت آنها را در آینده علمی جهان اسلام افزایش می‌دهد
رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان با اشاره به برگزاری مسابقات سراسری دانش‌آموزی گفت: تقویت شبکه ارتباطی میان دانش‌آموزان با زبان علم به مشارکت آنها در آینده جهان اسلام منجر می‌شود.

به گزارش اراده نیوز،فاطمه مهاجرانی روز  درخصوص برگزاری مسابقات علمی دانش آموزی به ویژه مسابقه دانش آموزی نور جایزه مصطفی (ص) افزود: هرچه شبکه ارتباطی میان دانش‌آموزان تقویت و آنان با یکدیگر با زبان علم و اخلاق اسلامی به تعامل بپردازند، می‌توانند بیشتر در آینده علمی جهان اسلام مشارکت داشته باشند.

او  بیان کرد: یکی از راه­‌های ایجاد انگیزه میان دانش‌آموزان، برگزاری مسابقات علمی است. به طور طبیعی اینگونه مسابقات، بستری برای شناسایی و پرورش آنان به شمار می‌رود و ما نیز از مسابقاتی که از  اصول و استاندارد برخوردار هستند، استقبال می‌کنیم تا در رسیدن به رسالت‌های حوزه آموزش و پرورش ما را یاری کنند.

مهاجرانی درباره نقش مسابقه علمی در توسعه و تربیت علمی دانش‌آموزان اظهار داشت: معمولا مسابقات به صورت سراسری برگزار می شوند و همه کشور را در برمی‌گیرند، در بسیاری از موارد، هدف مسابقات نمایان شدن خلاقیت دانش‌آموز است. در برخی از موارد، دانش‌آموز در مدارس بنابر سنگینی برنامه‌های درسی و نبود نیروهای متخصص کافی، از کشف استعدادها و قدرت خلاقیت‌اش باز می‌ماند. مسابقات علمی بستری مناسب برای شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان است؛ همچنین از خروجی این مسابقات می‌توان دانش‌آموزان را تقویت و از آنان در مسیرهای تخصصی بهره برد.

رییس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان افزود: هرچه شبکه ارتباطی میان دانش‌آموزان تقویت و آنان با  یکدیگر با زبان علم و اخلاق اسلامی به تعامل بپردازند، می‌توانند بیشتر در آینده علمی جهان اسلام مشارکت داشته باشند، مسابقه دانش‌آموزی نور جایزه مصطفی (ص) قطعا فعالیت اثرگذاری است و امید است روز به‌روز گسترش یابد.

مسابقه دانش‌آموزی نور هر سال به عنوان یکی از رویدادهای بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این مسابقه، ایفای نقش در انگیزش نسل نوجوان جهان اسلام، ایجاد افق‌­های نوین در زمینه علم و فناوری و کمک به رشد استعدادهای درخشان است.

دوره چهارم مسابقه دانش­‌آموزی نور؛ گرامیداشت پروفسور عمر یاغی، برگزیده جایزه مصطفی(ص) ۲۰۱۵، از مردادماه سال گذشته آغاز شد. موضوع این دوره از مسابقه ساخت فیلم‌­های علمی کوتاه یک دقیق‍ه های از آزمایش­‌هایی در مباحث مختلف ماده و انرژی است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.