13

جوهر گرافنی تجهیزات محافظت شخصی را ضدکرونا می‌کند

  • کد خبر : 3462
  • 20 مرداد 1399 - 8:51
جوهر گرافنی تجهیزات محافظت شخصی را ضدکرونا می‌کند
با انتشار نتایج مثبت ارزیابی استفاده از جوهر گرافن در تجهیزات محافظت شخصی، شرکت زنگرافن به دنبال استفاده از این جوهر در وسایل محافظت شخصی ماسک، دستکش و لباس کار است.

به گزارش اراده نیوز،زنگرافن (Zen Graphene) به دنبال استفاده از جوهرهای گرافنی برای استفاده در تجهیزات محافظت شخصی است تا از خاصیت ضدویروسی گرافن در این تجهیزات استفاده شود.

این شرکت به تازگی اعلام کرده که با تعدادی از تولیدکنندگان ادوات محافظت شخصی همکاری کرده است تا جوهر گرافنی ضدویروس شرکت زنگرافن در محصولاتی نظیر ماسک، دستکش، لباس کار و دیگر منسوجات استفاده شود.

این کار به دنبال نتایج اخیر این شرکت انجام شد، نتایجی که در آن بخش ایمنی‌سنجی دانشگاه اونتاریو غربی اعلام کرد که فرمولاسیون نانوجوهر گرافنی این شرکت از خواص ضدویروسی برخوردار است.

این شرکت همچنان به بهینه‌سازی فرمولاسیون خود و بهبود ساز و کار خواص ضدویروسی این جوهر ادامه می‌دهد. فاز بعدی این آزمایش در دانشگاه اونتاریو غربی در حال انجام است که در آن روی سطح ماسک‌ها از جوهر گرافنی شرکت زنگرافن پوشانده شده و خواص ضدویروس کرونای این ماسک مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

دکتر فرانسیس دوب مدیرعامل این شرکت می‌گوید: «براساس نتایج به‌دست آمده و بحث‌ها با تیم مستقر در بخش ایمنی‌سنجی دانشگاه، ما به سرعت در حال ادغام این جوهر در محصولات تجاری شرکاء خود هستیم شرکت‌هایی که تمایل به افزایش سطح محافظت محصولات خود در برابر ویروس کووید ۱۹ هستند.»

آزمایش اثربخشی این جوهر برای از بین بردن ویروس کرونا در آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح سه دانشگاه وسترن اونتاریو کانادا انجام شده‌است. علاوه براین، جوهر گرافنی برای از بین بردن ویروس‌های نوع A و B آنفولانزا در آزمایشگاه سطح دو ایمنی در بریتانیا و آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت. براساس گزارشی که دانشگاه وسترن منتشر کرده، نمونه‌های حاوی این جوهر با غلظت‌های مختلف و رقیق شده توانسته است تا تکثیر ویروس‌های کووید ۱۹ را کم کند به طوری که این کاهش میزان ویروس در حد ۲۵ تا ۵۰ درصد بوده است. شرکت زنگرافن شروع به طراحی و آماده‌سازی فرمولاسیون جدیدی کرده که قابلیت استفاده مستقیم روی پارچه‌ها نظیر ماسک را دارد. قرار است این فرمولاسیون جدید نیز توسط دانشگاه وسترن مورد آزمایش قرار گیرد.

اخبارمرتبط:

تولید کپسول ژله‌ای به منظور کاهش شدت بیماری کرونا در دانشگاه الزهرا (س)

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3462

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.