12

افزایش دقت عیب‌یابی تجهیزات دوار با محصولی دانش‌بنیان

  • کد خبر : 3489
  • 21 مرداد 1399 - 8:56
افزایش دقت عیب‌یابی تجهیزات دوار با محصولی دانش‌بنیان
دقت عیب‌یابی تجهیزات دوار با محصولی دانش‌بنیان افزایش یافت.

به گزارش اراده نیوز،توسعه فناوری ساخت و تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات هدفی بود که جمعی از متخصصان داخلی را برای راه‌اندازی مجموعه‌ای فناور دور هم جمع کرد. این مجموعه فناور، خدمات خود را به صنایع گوناگونی مانند نفت، گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، شیمیایی، فولاد، سیمان و معدن ارائه می‌کند.

شرکتی دانش‌بنیان با هدف توسعه فناوری تجهیزات آنالیز ارتعاشات، اقدام به انجام بالانس انواع روتورهای متنوع در محل کار، داخل ماشین و در کارگاه بالانس کرده است. این کار برای طیف وسیعی از انواع روتورهای کوچک تا بزرگ، کم‌سرعت و پر سرعت و معمولی تا حساس انجام می‌شود.

شرکت دانش‌بنیان مهندسی تواتر سپاهان، خدمات بالانس خود را بر اساس استانداردهای بین‌المللی ISO و API ارائه می‌کند. کسب تاییدیه‌های جهانی و ملی و برخورداری از دانش فنی تکنولوژی تولید سیستم‌های ماشین بالانس و بالانسرهای پرتابل از جمله نکاتی است که باعث شده صنایع مختلف به محصولات و خدمات این شرکت اطمینان کنند.

به گفته محمدحامد قلی‌وند مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، این شرکت موفق به طراحی و ساخت تجهیزات متعدد در این حوزه و همچنین ارایه خدمات با کیفیت به صنایع مهم کشور از جمله نفت و گاز و پتروشیمی، نیروگاهی، شیمیایی، فولاد، سیمان و معدنی شده است.

او  همچنین بیان کرد: طراحی، ساخت و تولید تجهیزات آنالیز ارتعاشات شامل، مانیتورهای ۲، ۴ و ۱۶ کاناله، سیستم پایش وضعیت پیوسته آنالیز ارتعاشات، ماشین بالانس، آنالایزر بالانسر پرتابل، دستگاه آشکارساز خارج از مرکزی مکانیکی و الکتریکی شافت‌ها و غیره از جمله خدماتی است که در شرکت ارائه می‌کنیم.

این فعال دانش‌بنیان گفت: ارائه خدمات پایش وضعیت دوره‌ای، بالانس در محل، بالانس در کارگاه، هم‌راستاسازی ماشین‌های دوار و مشاوره و آموزش در سه سطح آنالیز ارتعاشات، بالانس و هم‌راستاسازی از دیگر خدماتی است که به مخاطبان ارائه می‌شود.

عیب‌یابی ماشین‌های دوار

دستگاه پرتابل VB95 نخستین دستگاه پرتابل آنالایزر این شرکت است که برای پایش وضعیت و عیب‌یابی ماشین‌های دوار مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نتیجه سالها تحقیق و تجربه در زمینه اندازه‌گیری و آنالیز ارتعاشات کارشناسان این شرکت در صنایع مختلف نفت و گاز و پتروشیمی، فولاد، سیمان، نیروگاه و غیره است.

طراحی ماژولار دستگاه این امکان را فراهم کرده است تا مبتدیان به‌سادگی و باقیمت پایین‌تری از امکانات اولیه دستگاه استفاده کنند و پس از دستیابی به تخصص‌های بالاتر با سفارش ماژول‌های پیشرفته‌تر از همه امکانات تخصصی دستگاه بتوانند استفاده کنند. برای ارتقاء ماژول‌ها نیازی به تغییرات سخت‌افزاری نیست و تنها با پروگرام کردن مجدد دستگاه امکان دسترسی به ماژول‌های بالاتر فراهم می‌شود.

کابین بالانس BALCAB 97 یک ماژول الکترونیکی برای اندازه‌گیری، پردازش سیگنال، محاسبه و نمایش نتایج بالانس در یک ماشین بالانس است. از کانال مبدل ۲ نیرو، جابجایی، سرعت یا شتاب برای مقدار نابالانسی و یک سیگنال تاکو برای مرجع فاز و محاسبه سرعت دریافت می‌کند. این ماژول می‌تواند به عنوان جایگزینی برای اندازه‌گیری و محاسبه بخشی از مانده‌های دستگاه قدیمی در فرآیند ترمیم استفاده شود. نتایج به صورت گرافیکی نمایش داده می‌شود و می‌تواند برای هرگونه تجزیه و تحلیل برای دلالت توده‌های تصحیح به روتور ارسال شود. گزارش تراز نهایی می‌تواند به عنوان گواهی مانده تعادل چاپ شود. این ماژول می‌تواند برای روش‌های تحمل نرم و تحمل سخت استفاده شود.

هر نوع دستگاه تعادل سخت و تحمل سخت و نرم، نوسازی ماشین‌های تعادل قدیمی و گواهی تعادل روتورها در فروشگاه‌های تعادل از دیگر خدمات این شرکت دانش‌بنیان است.

کالیبراسیون سیستم‌های اندازه‌گیری و آنالیز ارتعاشات مانند سایر تجهیزات ابزار دقیق از الزامات مهم در کارخانه‌های تولیدی است. در کارخانه‌ها، لرزش سنجی معمولا با دو هدف حفاظت و پایش وضعیت انجام می‌گیرد. در سیستم‌های حفاظتی، ادامه به کار ماشین به زیر حد مجاز بودن لرزش اندازه‌گیری شده بستگی دارد.

جلوگیری از خسارت‌های مرگبار

بنابراین عدم دقت اندازه‌گیری لرزش می‌تواند بی‌جهت باعث توقف تولید  یا از طرف دیگر باعث خسارت‌های مرگ‌بار شود. در سیستم‌های پایش وضعیت نیز با یک درجه اهمیت پایین‌تر،‌ کالیبره نبودن سیستم اندازه‌گیری باعث قضاوت اشتباه در رابطه با وضعیت ماشین و عیب‌یابی‌های نادرست و در نتیجه تحمیل هزینه‌ای هنگفت به کارخانه می‌شود.

سیستم‌های اندازه‌گیری معمولا در کارخانه سازنده سنسور و مانیتور کالیبره می‌شوند اما در مراحل مختلف ممکن است این کالیبراسیون از اعتبار خارج شود و نیاز به کالیبراسیون مجدد داشته باشد. سنسورها و مانیتورهای لرزش سنج مختلف ممکن است فرآیند کالیبراسیون متفاوتی داشته باشند.

فرآیند بازرسی عملکرد loop checking  یکی از فعالیت‌های اصلی ابزاردقیق در مرحله پیش راه‌اندازی (Pre-Commissioning) در پلنت‌های صنعتیاست. این فرآیند در دو مرحله سرد و گرم انجام می‌گیرد. در بازرسی سرد، فقط وصل بودن اتصالات بررسی می‌شود ولی در بازرسی گرم با استفاده از شبیه‌ساز سیگنال از یک سو و اندازه‌گیری در مانیتور از سوی دیگر صحت اندازه‌گیری کل سیستم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

اخبارمرتبط:

راه اندازی مراکز توانمندسازی شرکتهای دانش بنیان در ۵ استان کشور

رسانه و فضای مجازی مقوم اقتصاد دانش بنیان است

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3489

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.