8

رفع نیاز صنایع به گرمایش محیطی

  • کد خبر : 3507
  • 23 مرداد 1399 - 8:24
رفع نیاز صنایع به گرمایش محیطی
محصولی دانش‌بنیان نیاز صنایع به گرمایش محیطی را رفع کرد.

به گزارش اراده نیوز،جمع‌کن‌ تابشی کاتالیستی دستگاهی است که وظیفه گرمایش فرایندی را بر عهده دارد. این محصول در صنایع مختلفی از جمله صنایع غذایی کاربرد دارد. در سال‌های قبل این دستگاه تنها از آمریکا و کانادا وارد می‌شد اما یک شرکت دانش‌بنیان موفق شد با استفاده از فرصت تحریم، این دستگاه را در داخل کشور تولید کند.

 کاظم اسماعیل‌پور مدیر‌عامل شرکت دانش‌بنیان به فراوان نوین آریا سرمد گفت: جمع کن تابشی کاتالیستی دستگاهی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.  از این دستگاه برای ایجاد گرمایش محیطی و گرمایش فرایندی در خط تولید استفاده می‌شود.

او  به فراوان نوین آریا سرمد در ادامه گفت: جمع کن تابشی کاتالیستی در صنایع نفت و گاز، ایستگاه‌های تقلیل فشار، کوره‌های رنگ الکترو‌استاتیک، فرآوری مواد غذایی، خشک کردن غلات و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.

او  افزود: این دستگاه در اندازه‌های مختلفی بسته به نیاز مشتری ساخته می‌شود. این اندازه‌ها از ۳۰ سانتیمتر در ۶۰ سانتیمتر تا ۲ متر در ۶۰ سانتیمتر متغیر است. صنایع مختلفی مانند صنعت نفت و گاز و دارندگان واحدهای تولیدی مواد غذایی و همچنین خودرو سازی و صنایع تولید لوازم‌خانگی از جمله مشتریان این محصول هستند.

بومی‌سازی با یک سوم قیمت مشابه خارجی

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان به فراوان نوین آریا سرمد همچنین بیان کرد: این محصول با یک سوم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می‌شود. پیش از این تمام نیاز کشور از طریق واردات از آمریکا و کانادا تامین می‌شد. با اعمال محدودیت‌های تحریمی و نوسان نرخ ارز، قیمت این دستگاه به چند برابر افزایش یافت. در نهایت با تلاش محققین جوان شرکت، موفق شدیم تا این محصول را در داخل کشور بومی‌سازی کنیم.

اسماعیل پور با اشاره به لزوم توسعه تولید در شرکت، گفت: در حال حاضر تولید شرکت رقمی در حدود یک هزار تا هزار و دویست متر است. با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خطوط تولید را راه‌اندازی کردیم، با توجه به  این موضوع که کشور سالانه به ۵۰ هزار متر‌مربع از جمع کن‌های تابشی کاتالیستی نیاز دارد، امیدوار هستیم با حمایت این معاونت بتوانیم میزان تولید خود را افزایش دهیم و خطوط تولید جدیدی ایجاد کنیم.

اخبارمرتبط:

راه اندازی مرکز توانمندسازی شرکت های دانش بنیان در آذربایجان شرقی

ساخت دستگاه شعله‌بین برای جلوگیری از انفجار در نیروگاه‌ها و پتروشیمی‌ها

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3507

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.