10

افتتاح سه شتابدهنده و یک مرکز رشد در کردستان

  • کد خبر : 3530
  • 25 مرداد 1399 - 10:59
افتتاح سه شتابدهنده و یک مرکز رشد در کردستان
سه شتابدهنده و یک مرکز رشد در کردستان افتتاح می‌شود.

به گزارش اراده نیوز،با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری؛ سه شتابدهنده و یک مرکز رشد در کردستان افتتاح می‌شود.

 

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان وارد استان کردستان شد. امروز با حضور ستاری در این استان سه شتابدهنده در حوزه‌های سلامت، بازی رایانه‌ای و محتوای دیجیتال در شهر سنندج افتتاح می‌شود. همچنین یک مرکز طراحی و ساخت بازی‌های رایانه‌ای در مریوان آغاز به کار می‌کند. افتتاح یک مرکز رشد و چند خط تولید محصولات دانش‌بنیان از دیگر برنامه‌های این سفر است.

افتتاح شتابدهنده ژوری مانگ (نیکرو) از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در این سفر است. در حال حاضر ۸ تیم استارتاپی در این شتابدهنده مستقر شده‌اند و برای استقرار ۲۵ تیم در این شتابدهنده، ظرفیت‌سازی شده است.

همچنین معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، در مراسم آغاز به کار شتابدهنده ژرفا حضور خواهد یافت. این شتابدهنده به صورت اختصاصی در حوزه صنایع خلاق و فرهنگی فعال است.

در این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، شتابدهنده ژین نیز فعالیت خود را آغاز می‌کند و فعالیت آن در حوزه سلامت است. بنیانگذاران این شتابدهنده در تلاش هستند تا این نهاد را به یک مرکز نوآوری تبدیل کنند. این مرکز از  ظرفیت استقرار ۴۰ فعال فناور برخوردار است.

اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان نیز با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک مرکز پلیمر و شیمی تاسیس کرده‌اند. هسته‌های دانشگاهی مستقر در این مرکز در ابتدای کار توانسته‌اند مواد اولیه تولید ضدیخ، ضدجوش، ضد خوردگی و مواد ضدعفونی‌کننده را تولید کنند. این مرکز با حضور سورنا ستاری رئیس ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان کشور، رسماً آغاز به کار خواهد کرد.

 

ستاری همچنین در مراسم افتتاح کارخانه شرکت آتیلا ارتوپد حضور می‌یابد. این شرکت با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فاز دوم کارخانه و یک خط تولید جدید تاسیس کرده است.

 

در ادامه این سفر با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از خط تولید  الکل در استان کردستان رونمایی می‌کند. اعضای هیئت علمی دانشگاه کردستان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این خط تولید را راه‌اندازی کرده‌اند.

ستاری همچنین از واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی سنندج و دانشگاه کردستان بازدید می‌کند. افتتاح  آنلاین مرکز بازی‌های آنلاین، انیمیشن و تولید محتوای‌دیجیتال مریوان، از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

 

آیین آغاز به کار صندوق پژوهش و فناوری استان کردستان، بازدید از دفتر پیشخوان خدمات شهر هوشمند، دیدار  و گفتگو با مسئولین  محلی و  نماینده ولی فقیه در استان و همچنین شرکت در نشست «اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید» از دیگر برنامه‌های این سفر فشرده و پربار است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین با فعالین فناور، مدیران شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و موسسین استارتاپ‌های استان کردستان، گفتگو خواهد کرد و از نزدیک با چالش‌ها و دغدغه‌های آنها آشنا می‌شود.

اخبارمرتبط:

صنایع خلاق می‌تواند فناوری را پیش بیندازد

اینوتکس ۲۰۲۰ افتتاح شد/گشایش نهمین نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری ایران

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3530

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.