10

انتشار فراخوان حمایت از طرح‌های شبیه‌ساز آموزش رانندگی

  • کد خبر : 3660
  • 29 مرداد 1399 - 11:40
انتشار فراخوان حمایت از طرح‌های شبیه‌ساز آموزش رانندگی
ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری با انتشار فراخوانی از طرح‌های مرتبط با شبیه‌سازی آموزش رانندگی با فناوری واقعیت ترکیبی حمایت می‌کند.

به گزارش اراده نیوز، واقعیت ترکیبی با استفاده از فناوری‌های NVR و AR اشیای مجازی را به دنیای واقعی متصل می‌کند و کاربر می‌تواند با این اشیا تعامل داشته باشد. با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجتیال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار است این دو فناوری در کنار هم به یاری ارتقای مهارت‌های رانندگی در کشور بیایند.

 

هدف از این پروژه استفاده از فناوری واقعیت ترکیبی در شبیه‌ساز آموزش رانندگی است ،که طراحی و ساخت شبیه‌سازها، مدل‌سازی ومحیط پیرامونی یکی از پیچیده‌ترین و پرهزینه‌ترین بخش‌های طراحی و ساخت محسوب می شود.

 

در این طرح فضاهای ثابت در محیط شبیه‌سازی شده مانند خیابان‌ها، ساختمان‌های اطراف، درختان، اجسام ثابت و غیره با استفاده از تصاویر و فیلم‌های واقعی و با کیفیت و اجسام متحرک مانند سایر خودروها، عابران پیاده، موانع و غیره با استفاده از مدل‌های سه‌بعدی کامپیوتری پیاده‌سازی و با فیلم‌ها و تصاویر واقعی ترکیب خواهند شد.

 

همه طرح‌های دریافتی در کارگروه واقعیت گسترده ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی و طرح‌های نهایی انتخاب می‌شود،اولویت با طرح‌هایی است که یکی از شبیه‌سازهای آموزش رانندگی موجود در سطح کشوررا (ترجیحا دارای پلتفرم حرکتی) است،با این فناوری ارتقاء دهند.

 

اخبارمرتبط:

ایجاد پوشش آب‌گریز روی سطح شیشه با اسپری نانویی ایرانی

از هوشمندی شهرها تا دیجیتال شدن اقتصاد

بهره‌مندی ۱۳ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری شریف از تسهیلات صندوق نوآوری

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3660

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.