11

ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی پیش می‌رود

  • کد خبر : 3750
  • 02 شهریور 1399 - 9:51
ایران هم‌پا با کشورهای پیشرفته در حوزه هوش مصنوعی پیش می‌رود
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری گفت: کشورهایی که در هوش مصنوعی فعال هستند آینده خوبی دارند.

به گزارش اراده نیوز،معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بابیان اینکه به تازگی برخی از دانشگاه‌ها فارغ التحصیلانی  درحوزه هوش مصنوعی فعالیت  داشته‌اند،افزود: ما باید زیرساخت‌هایی ایجاد کنیم تا آنها بتوانند در این حوزه فعال شوند.

 

ستاری با وجود آنکه این حوزه نه تنها در ایران، بلکه در تمام دنیا یک حوزه نسبتاً نو و جدید محسوب می‌شود اما شرکت‌ها و استارتاپ‌های ایرانی همپا با کشورهای پیشرو در این صنعت توانستند گام بردارند و حرفی برای گفتن داشته باشند،بیان کرد: زمانی که  شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ایرانی فعال در حوزه هوش مصنوعی را با برخی کشورهای پیشرو به ویژه چین مقایسه می‌کنیم، مشاهده می‌شود که محصولات «ایران ساخت» تولید شده در این حوزه قابل رقابت با نمونه مشابه خارجی است.

 

او گفت: بسیاری از خدمات عرضه شده توسط شرکت‌های فناور حوزه هوش مصنوعی می‌تواند باعث بهبود طیف وسیعی از کسب وکارهای ایرانی شود،خدماتی مانند تبدیل نوشتار به گفتار و بالعکس، تشخیص چهره، آنالیز و سطح سنجی عواطف، تشخیص عوامل خطر‌ساز در محیط کار صنایع سنگین و ده‌ها سرویس دیگر که توسط این شرکت‌ها عرضه شده است، بسیار کاربردی هستند.

 

او افزود:شرکت‌ها و کسب وکارهای ایرانی می‌توانند با استفاده از این سرویس‌های برخط و نرم افزاری، خطوط تولید و عرضه خدمات خود را بهینه‌سازی کنند و با توجه به ارزیابی بازخورد مشتری، خدمات و محصولات باکیفیت‌تری را  عرضه کنند.

 

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ،همچنین بیان کرد:با توجه به عرضه یک سبد متنوع از بسته‌های حمایتی معانت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه هوش مصنوعی و سیاستگذاری هدفمند در این حوزه امیدوار هستیم در آینده نزدیک به مرحله‌ای برسیم که با کشورهای طراز اول در رشته هوش مصنوعی رقابت کنیم، هر چند باید یادآور شد که در حال حاضر نیز برخی از محصولات و خدمات عرضه شده توسط شرکت‌های فناور ایرانی فعال در حوزه هوش مصنوعی قابل رقابت با  محصولات مشابه خارجی است.

 

ستاری بااشاره به آینده بسیار امید بخش این رشته دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی باید برای ایجاد و توسعه رشته‌های تخصصی حوزه هوش مصنوعی به ویژه در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری اقدام کنند،گفت: فارغ‌التحصیلان این حوزه در صورت کسب مهارت‌های لازم بسیار سریع می‌توانند به عنوان متخصص هوش مصنوعی جذب بازار کار شوند و سطح اشتغال این رشته بسیار بالا است.

 

او بااشاره به اینکه  جایگاه ایران در حوزه هوش مصنوعی و نتایج اعلامی از سوی پایگاه‌های علم سنجی بین‌المللی، رتبه ایران در این حوزه بین ۱۵ تا ۱۸ اعلام شده است،بیان کرد: در حوزه عملی و اجرایی نیز شرکت‌های دانش‌بنیان پویا و بالنده‌ای در کشور تاسیس شده است،به صورت کلی در حوزه‌ای هوش مصنوعی، در سال‌های اخیر اتفاقات بسیار خوبی رخ داده است.

 

او گفت:اجرایی شدن برنامه‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری در حوزه هوش مصنوعی، باعث به وجود آمدن تعداد قابل توجهی استارتاپ و شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی در کشور شده است.

اخبارمرتبط:

گسترش هوش مصنوعی؛ تصاویر به متن تغییر می‌کند

 

رونمایی از۳ سامانه هوش مصنوعی ،توسط محققان کشور

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3750

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.