15

پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، پیشران جهش تولید

  • کد خبر : 3836
  • 11 شهریور 1399 - 11:32
پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، پیشران جهش تولید
پارک علم و فناوری آذربایجان‌شرقی با ارایه ایده تشکیل «شبکه جهانی انتقال فناوری» برای شکستن تحریم‌ها، ایجاد دومین صندوق پژوهش و فناوری، صدور ضمانت ‌نامه‌های بانکی و امضای قرارداد با صنایع، پیشران جهش تولید در استان است.

به گزارش اراده نیوز،رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، شبکه سازی و ارتباط با تمام بازیگران علم و صنعت را جزو برنامه های در دست اجرا برشمرد وگفت: سال گذشته در اتحادیه پارک های بین المللی، پیشنهاد شبکه جهانی شرکت های دانش بنیان را مطرح کردیم که با استقبال اعضا مواجه شد و بر این اساس با همکاری پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، پارک علم و فناوری آفریقای جنوبی، نانت فرانسه و تکنو پارک استانبول این ایده را اجرایی می کنیم.

 

عبدالرضا واعظی با اشاره به دستاوردهای نظام در حوزه پارک های فناوری اظهار کرد: ارزش سرمایه گذاری های نظام در روزهای کرونایی نمود یافت و شرکت ها در کمترین زمان با محصولات شان خود را نشان دادند.

 

او با بیان اینکه پارک های علم و فناوری بعد از ۲۰ سال هم اکنون ثمر می دهند، افزود: چون رهبر معظم انقلاب پشتیبان پارک علم و فناوری است، بنابراین با تغییر دولت ها پارک ها دستخوش تغییر نمی شوند.

 

او با بیان اینکه پارک ها به رغم نوپا بودن، پویا هستند، خاطرنشان کرد: شرکت های دانش بنیان در هر حوزه ای می‌توانند باری از دوش مردم بردارند.

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سال گذشته، گفت: شناساندن پارک و ارایه ظرفیت های آن به صنایع و مسوولان، افزایش بودجه پارک از ۴.۵ میلیارد تومان به ۱۴ میلیارد تومان و ارتقا به رتبه هشت از رتبه ۲۵ از جمله عملکردهای پارک استان است.

 

واعظی با بیان اینکه اکنون به هیچ شرکتی بدهکار نیستیم و فاز به فاز اعتبار شرکت ها را پرداخت کرده ایم، افزود: با شناساندن پارک به صنایع، درهای پارک به روی عموم باز شد و هم اکنون پارک ها قوت قلب صنایع و پژوهشگران بخش خصوصی هستند .

 

او افتتاح دپارتمان «تجاری سازی و بازاریابی» را از جمله تحولات روبه رشد در حوزه علم و صنعت نام برد و گفت: سود شرکت های دانش بنیان ما از صنایع چشمگیر است به طوری که در سال گذشته رقم قراردادهای شرکت های مستقر در پارک حدود ۴ میلیارد تومان بود.

 

او با اشاره به عضویت پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی در سامانه ستاد ایران (مناقصه) اظهار کرد: با عضویت در این ستاد، بازارهایمان از سطح محلی به ملی ارتقا یافت و می توانیم در مناقصات شرکت کنیم.

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از صدور ضمانت نامه های بانکی و پشتیبان اجرا توسط پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سال گذشته ۱۰ ضمانت نامه صادر کردیم و براساس قانون برای نهادهای دولتی ضمانت نامه با امضای رییس پارک صادر می کنیم.

 

واعظی با بیان اینکه با راه اندازی سامانه ثبت ایده تمام مراحل یک ایده از طریق پیامک به اطلاع صاحب فکر رسیده می شود، گفت: با راه اندازی این سامانه هیچ نگرانی بابت نگرانی دزدی مالکیت فکری وجود ندارد و در این راستا در سال ۱۳۹۷، ۱۲۰ ایده و سال گذشته ۶۹۱ ایده در پارک استان ثبت شده است.

 

او با بیان اینکه به دنبال عضویت واحدهای تحقیق و توسعه شرکت ها و صنایع در پارک علم و فناوری هستیم، گفت: با عضویت واحدهای تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ استان ضمن اینکه از محصولات دانش بنیان حمایت می کنیم، آنها می توانند از آخرین یافته های شرکت های دانش بنیان در جهت ارتقا کیفی و کمی تولیدات شان نیز بهره ببرند.

 

او  پیگیری ایجاد پارک علم و فناوری ویژه کودکان و نوجوانان در تبریز را از جمله برنامه های در دست اقدام برای سال جاری نام برد و گفت: با ایجاد این پارک دروس علوم دانش آموزان در مرکز خلاقیت و شکوفایی شبیه سازی می شود، همچنین در این پارک کافه نوآوری، کافه کتاب و رصدخانه ویژه نوجوانان و جوانان ایجاد می شود.

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی از راه اندازی چهار مرکز رشد در آذربایجان شرقی نیز خبر داد و گفت: هم اکنون هشت مرکز رشد و سه مرکز نوآوری در استان وجود دارد و در کنار این ها مراکز رشد تخصصی را نیز در تبریز راه اندازی می کنیم.

 

واعظی از راه اندازی کارخانه نوآوری در تبریز برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود: این محل با هزینه بخش خصوصی اداره می شود و محل تجمع شتاب دهنده ها و بستری برای شد صنعت و اقتصاد است.

 

او  همچنین از تاسیس نخستین صندوق پژوهش و فناوری در استان با همکاری منطقه آزاد ارس در سال گذشته خبر داد و گفت: این صندوق تا یک میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان کمک کرد.

 

او  با بیان اینکه اولین خط اعتباری با اعتبار ۹ میلیارد تومان به شرکت های دانش بنیان استان در سال گذشته پرداخت شد، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رییس دفتر رییس جمهوری به تبریز، ۲۷ میلیارد تومان اعتبار به صندوق اختصاص یافت.

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: چهار پروژه بزرگ دانش بنیان در تبریز با سرمایه گذاری بیش از یکهزار میلیارد ریال در حال اجراست که به زودی به بهره برداری می رسد.

 

واعظی خاطرنشان کرد: پروژه خط تولید تیوب لیزر سیلد گاز کربنیک با سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیارد ریالی، توسط شرکت دانش بنیان “نوین اندیش سهند آرام ” مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی برای تولید تیوب لیزر سیلد در حال  آماده سازی می باشد.

 

او  با اشاره به اینکه این کارخانه  به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع به عنوان اولین کارخانه تولید تیوب لیزر گازکربنیک در خاورمیانه است و ظرفیت تولید ۵۰ تیوب لیزر  در روز را دارد، افزود: هم اکنون ۹۷ درصد از مراحل راه اندازی این خط تولید به اتمام رسیده است.

 

او خاطرنشان کرد: فناوری تولید این محصول تا کنون در انحصار کشورهای انگلستان، آمریکا، آلمان و چین بود .

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  اظهار کرد: با دستیابی به این فناوری، اکنون ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده تیوب های لیزری قرار گرفته است.

 

واعظی گفت: با اتمام این پروژه، تولید سالانه ۱۵۰۰۰  تیوپ لیزری در داخل کشور فراهم خواهد شد؛ تیوب لیزر در زمینه های مختلفی همچون دستگاه های برش، حکاکی روی فلز، چوب، چرم، لایه برداری در پزشکی و حتی در زمینه های نظامی کاربرد دارد.

 

او بیان کرد: پروژه دوم مربوط به بزرگترین خط تولید بردهای الکترونیکی کشور می باشد که توسط شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار به مساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع و با سرمایه گذاری به مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال مراحل تکمیل نهایی خود را طی می کند.

 

او  با اعلام اینکه این پروژه در شهرک صنعتی سهند آذران در شرق تبریز در حال اجراست و تا کنون پیشرفت ۹۵ درصدی داشته است، گفت: با اتمام پروژه و افتتاح آن علاوه بر افزایش میزان تولید ، زمینه اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر فراهم خواهد شد.

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: شرکت دانش بنیان صنایع صبح پارلار هم اکنون ۷۰ درصد بردهای الکترونیکی مورد نیاز صنایع لوازم خانگی کشور را تامین می کند.

 

واعظی اعلام کرد: سایت جدید کارخانه تولید -ماشین آلات صنایع معدنی ،ماشین آلات صنایع نفت و گاز و صنایع سلولزی،  سومین پروژه ای است که در شهرک صنعتی تبریز ۴  در حال تکمیل است.

 

او  گفت: شرکت دانش بنیان شیمی ، پژوهش صنعت، با سرمایه ۳۰۰ میلیارد ریالی در فضایی به وسعت ۲۷۰۰۰ متر مربع این کارخانه را آماده و تجهیز نموده و زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰۰ نفر را فراهم کرده است.  این شرکت تا کنون قطعات متعددی  برای صنایع کشور بومی سازی کرده است و در زمینه تعمیق ساخت داخل کارهای باارزشی انجام داده است.

 

او  اظهار کرد: خط تولید پیستون و گژن پین انواع موتورها، که توسط شرکت دانش بنیان صنایع محرکه آذران پیستون، مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، تجهیز و راه اندازی شده است چهارمین پروژه در حال تکمیل است.

 

رییس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی  گفت: خط تولید پیستون و گژن پین انواع موتورها با سرمایه ۱۵ میلیارد ریالی در محل مجتمع عصر انقلاب پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی تجهیز و راه اندازی شده و در این پروژه انواع پیستون های کمپرسورهای پالایشگاهی Nuovo،  پیستون کمپرسور Hino  و  پیستون  تراکتورهای پرکینز تولید می شود.

 

واعظی اعلام کرد: این خط تولید در فضایی به وسعت ۱۵۰۰مترمربع اجرا شده است و پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

 

اخبارمرتبط:

توسعه فناوری‌های معدن با کمک زیست‌بوم دانش‌بنیان

بهره‌مندی ۱۳ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری شریف از تسهیلات صندوق نوآوری

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3836

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.