12

۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند

  • کد خبر : 3895
  • 16 شهریور 1399 - 10:19
۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند
معاون علمی و فناوری رییس جمهور از فعالیت ۴۱شرکت دانش بنیان در بازار بورس خبرداد.

به گزارش اراده نیوز،معاون علمی و فناوری رییس جمهور بااشاره به نقش شرکتهای دانش بنیان در اقتصاد کشور افزود:بیش از ۵۳٠٠ شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد که طی سال گذشته ۱۲٠ هزار میلیارد تومان میزان فروش این شرکتها بود.

ستاری با بیان اینکه یکی از تحولات دولت تدبیر و امید توسعه شرکتهای دانش بنیان بود، ادامه داد: مبلغ ۲۸٠ هزار میلیارد تومان نیز قیمت گذاری ۴۱ شرکت در تابلو بورس است که افزایش تعداد شرکتها و توسعه آنها یکی از اتفاقات خوبی است که طی چندسال گذشته در اقتصاد کشور رخ داده است.

او بااشاره به اینکه استات آپ ها در کشور به عنوان پدیده نو ظهوری طی چند سال اخیر وارد چرخه فعالیت شدند، گفت:  بعضا سبب چالش بین این حوزه و اقتصاد سنتی ایجاد می شود که لازمه رفع این تقابل فرهنگ سازی است.

او بااشاره به جهش استارت آپ ها در حوزه های مختلف افزود: متاسفانه برخی استارت اپ ها از جمله در حوزه گردشگری به واسطه شیوع کرونا متضرر شدند اما عموما در حوزه های مختلف استارت اپ ها جهش های قابل توجهی داشتند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور بااشاره به اینکه در کشورهای مختلف در خصوص اصول ثبت ایده اختلاف نظرهایی وجود دارد و عموما ثبت ایده به راحتی ثبت اختراع نیست، گفت: بورس اختراع و ایده برای ارائه ایده و اختراعات راه اندازی شده است که قدم خوبی است اما هنوز نیازمند یک فرهنگ جدی است.

ستاری بااشاره به اینکه هنوز داروی مشخصی برای کرونا وجود ندارد اما داروهایی که باعث کاهش مرگ و میر و کاهش زمان بستری مبتلایان به این ویروس می شود در داخل کشور تولید می شوند، گفت: مدتهاست که هیچ دستگاه، تب سنج و کیت تشخیصی وارد کشور نکردیم و از مخترعین در این حوزه حمایت می کنیم.

او بااشاره به اینکه سالانه جامعه نخبگان کشور رصد می شود، افزود: روند مهاجرت نخبگان از کشور روند کاهشی داشته و با نگاه اجمالی به آمارها می توان گفت، مرداد ماه امسال بازگشت نخبگان از ۲۰۰دانشگاه برتر دنیا دو برابر سال گذشته رخ داده است.

اوبا بیان اینکه طی سه سال گذشته در حدود ۴۰۰نفر از این نخبگان به عنوان هیات علمی جذب دانشگاههای کشور شدند، اظهار کرد: امسال نیز می توانیم ۵۰۰ نفر از نخبگان ایرانی در ۲٠٠دانشگاه برتر را برای فعالیت در بخشهای مختلف به کشور باز گردانیم.

اخبارمرتبط:

عرضه اولیه شرکت‌های دانش بنیان در فرابورس

۳صندوق سرمایه‌گذاری فناوری وارد فرابورس می‌شود

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3895

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.