12

فرصت مطالعاتی صنعتی شرط ارتقای وضعیت اساتید/مجوز دوساله برای پذیرش پرسنل امریه در دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 3904
  • 17 شهریور 1399 - 10:10
فرصت مطالعاتی صنعتی شرط ارتقای وضعیت اساتید/مجوز دوساله برای پذیرش پرسنل امریه در دانشگاه‌ها
مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت:در ۶ ماه اول سال جاری ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها جذب طرح فرصت مطالعاتی صنعتی شدند.

به گزارش اراده نیوز،مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود:اعضای هیات علمی که سابقه فعالیت و همکاری در بخش‌های صنعتی را دارند برای ارتقای وضعیت استخدامی نیازمند گذراندن این دوره نیستند.

دکتر محمد سعید سیف با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۵۰ نفر از اعضای هیات علمی در این طرح شرکت کردند، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۱۰۰ نفر از اعضای هیات علمی در این طرح مشارکت کردند و با توجه به استقبال بسیاری از اساتید از این طرح، پیش بینی می‌شود که تا پایان سال به این تعداد افزوده شود.

او اعلام نتایج نهایی در زمینه مشارکت اعضای هیات علمی در این طرح را تا پایان سال جاری دانست و ادامه داد: در این طرح علاوه بر وزارتخانه‌ها بخش‌های خصوصی درخواست‌های خود را برای جذب اعضای هیات علمی برای طرح فرصت مطالعاتی اعلام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حقوق و مزایای اساتیدی که در این طرح مشارکت می‌کنند، از سوی این وزارتخانه تضمین شده است، گفت: با اجرای این طرح فرصتی را ایجاد کردیم تا اساتید با نیازها و چالش‌های بخش صنعتی آشنا شوند.

سیف با اشاره به دیگر مشوق‌های این طرح، یادآور شد: بر اساس آیین نامه‌ این طرح، اساتیدی که می‌خواهند در مرحله رسمی- آزمایشی قرار گیرند و تغییر وضعیت استخدامی حاصل کنند، نیاز است که این دوره را گذرانده باشند. این دستور العمل ابلاغ شده است.

او  مدت زمان این مجوز را ۲ سال دانست و خاطر نشان کرد: اجرای این طرح شروع شده است و ما توانستیم پرسنل خوبی را به عنوان امریه در اکثر دانشگاه‌های بزرگ و کوچک کشور جذب کنیم.

اوخاطر نشان کرد: حدود ۱۴۰ نفر جذب این طرح شدند و در اعزام‌های مختلف افراد جدیدی اضافه خواهند شد و این پرسنل امریه در فعالیت‌های توسعه‌ای و اقدامات ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها بسیار مفید هستند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه نیروهای امریه در حوزه‌های تخصصی و آزمایشگاه‌ها و اجرای پروژه‌ها همکاری دارند، ابراز امیدواری کرد که عملکرد آنها بتواند به خوبی منعکس شود و ستاد کل نیروهای مسلح نیز بیشتر به این حوزه توجه کند تا دانشگاه‌ها و مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی بتوانند از ظرفیت امریه‌ها در حوزه‌های تخصصی بهره مند شوند.

سیف در خصوص افزایش زمان این مجوز اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها اقدام به اجرای این طرح کرده‌اند که در بسیاری از دستگاه‌ها کارهای ساده  غیر تخصصی به پرسنل امریه واگذار می‌شود، ولی از آنجایی که وزارت علوم در حوزه‌های تخصصی وارد می‌شود، عملا حوزه‌هایی که به پرسنل امریه واگذار کردیم، مربوط به حوزه‌های تخصصی می‌شود؛ از این رو امیدواریم ستاد کل این موضوع را در نظر بگیرد و ما را در استفاده از این فرصت یاری کند.

اخبارمرتبط:

ساخت دستگاهی برای حفاظت از شارژرهای صنعتی

فعالان صنعت نفت حمایت ویژه می‌شوند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3904

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.