15

تصمیم ستاری در یک سال باقیمانده از عمر دولت/تبدیل پارک پردیس به هاب فناوری

  • کد خبر : 3914
  • 18 شهریور 1399 - 8:00
تصمیم ستاری در یک سال باقیمانده از عمر دولت/تبدیل پارک پردیس به هاب فناوری
معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه در یک سال باقیمانده از عمر دولت باید اقدامی در زمینه اقتصاد دانش‌بنیان صورت گیرد که دولت‌‎های آینده قادر به برگشت به عقب نباشند.

به گزارش اراده نیوز،معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور درهجدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس که به صورت آنلاین و حضوری برگزار شد، گفت: نمی‌دانم عملکرد موفقی در این سال‌ها داشته‌ام یا خیر، ولی از وجود مایه گذاشتم.

دکتر سورنا ستاری  با بیان اینکه برای ورود به دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از سهمیه پدرش شهید ستاری استفاده نکرده است، اظهار کرد: زمانی که پدرم شهید شد، من ۲۲ سال سن داشتم و شخصت من با حضور در پایگاه‌های نظامی شکل گرفت.

او  با بیان اینکه در مدت ۶ تا ۷ سال فعالیت در معاونت علمی تلاش کرده است تا فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان را در کشور ایجاد کند، ادامه داد: در این فرهنگ آدم‌ها مهم هستند؛ از این رو نیاز است تا به آموزش، پرورش، اعتقادات، پایداری و اعتماد به نفس آنها توجه شود و برای اینکه این امر اتفاق بیفتد، باید مبارزه کرد.

او با تاکید بر اینکه در جامعه‌ای که افراد با میزان پول توجیبی‌شان سنجیده می‌شوند، نمی‌توان جوانان را در کشور نگه داشت، خاطر نشان کرد: در چنین جامعه‌ای تحقیق، پژوهش و مطالعه شوخی است، چرا که در چنین جامعه‌ای مغز مهم نیست.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه ما در طول این سال‌ها چنین فرهنگی را در کشور رواج دادیم، یادآور شد: بر روی سنگ قبر پدرم تنها یک جمله هک شد و آن این است:”سعی کردم خدمتگزار باشم”. این جمله پدرم بود و من نمی‌دانم عملکرد موفقی در این سال‌ها داشته‌ام یا خیر، ولی از وجود مایه گذاشتم.

ستاری با ابراز امیدواری از اینکه پارک فناوری پردیس به جایگاه واقعی خود برسد، اضافه کرد: در جدیدترین رتبه‌بندی شهرهای نوآور، رتبه تهران از ۴۵ به ۴۳ ارتقا یافته است. تهران شهری است که باید با فناوری ساخته شود و در این رتبه جدید ایران از برلین پیشی گرفته است.

او  رسیدن به این جایگاه را محصول تلاش استارتاپ‌ها، صندوق‌های مالی و سرمایه‌گذاری، شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان دانست و ادامه داد: ولی ما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و لازم است از پتانسیل‌های موجود در کشور برای توسعه و پیشرفت استفاده کنیم.

او با اشاره به یک سال باقی مانده از دولت حاضر، خاطر نشان کرد: در یک سال عمر این دولت باید اقداماتی صورت گیرد که برای دولت‌های آینده راهی برای بازگشت به عقب نباشد و در این راه باید تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، استارتاپ‌ها و پارک‌های علم و فناوری را به عدد قابل قبولی برسانیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور با اشاره به صف شرکت‌های دانش‌بنیان برای جذب سرمایه در پارک فناوری پردیس، گفت: با تصویب شورای معماری و شهرسازی، ۵۰۰ هکتار به اراضی این پارک اضافه خواهد شد و با اقداماتی که از سوی مسوولان این منطقه صورت گرفته است، پردیس تبدیل به “هاب فناوری” خواهد شد.

ستاری  به بازگشت ۱۸۰۰ ایرانی نخبه به کشور، اظهار کرد: دو سوم این افراد جذب شرکت‌ها شدند و تعداد کمی از آنها جذب دانشگاه‌های بزرگ همچون تهران و صنعتی شریف شده‌اند.

به گفته او  از این تعداد نخبه که به کشور بازگشته‎اند، تعداد ۴۰۰ نفر جذب دانشگاه‌ها شده‌اند.

اوبا بیان اینکه کشور در شرایط خوبی قرار ندارد، افزود: ولی در این شرایط باید از پتانسیل‌های موجود در کشور بهره برد، چرا که در حال حاضر دستگاه‌هایی چون مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان همت گماشته‌‎اند.

اخبارمرتبط:

افتتاح نخستین شتابدهنده تخصصی معدن و متالوژی

۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3914

برچسب ها

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.