13

صادرات و کاربردی شدن کابل‌های فشار قوی ایرانی

  • کد خبر : 3959
  • 22 شهریور 1399 - 10:08
صادرات و کاربردی شدن کابل‌های فشار قوی ایرانی
محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با بومی‌سازی فناوری کابل‌های فشار قوی در ۳ پروژه ملی داخلی علاوه بر کاربردی شدن آن در پروژه برج میلاد و پالایشگاه ستاره خلیج فارس به کشورهایی مانند افغانستان، عراق و ونزوئلا نیز صادر کرده‌اند.

به گزارش اراده نیوز، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان بابیان اینکه، تولید سه محصول دانش‌بنیان کابل  ۲۳۰ کیلو ولت، کابل ۴۰۰ کیلو ولت و کابل چند لایه از دستاوردهای دانش بنیان این شرکت است ،گفت: شبکه‌های انتقال برق، انتقال نیرو به دو روش هوایی و زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مجید شمس، با بیان اینکه کاربرد این کابل‌ها در روش انتقال هوایی، معمولاً مشکلات عمده‌ای مانند مسائل زیست‌محیطی و خطرات جانی ایجاد می‌کند، ضمن آن که قیمت دکل مورد استفاده نیز بسیار بالا است، بر این اساس این شرکت با تامین کابل‌هایی با کیفیت انتقال برق، زمینه انتقال برق در زیرزمین را فراهم کرده است.

او تولید کابل‌های انتقال فشار قوی برق را نیازمند فناوری و مواد اولیه خاص و پیشرفته‌ دانست و خاطر نشان کرد: پیش از این تنها چند کشور محدود مانند فرانسه، کره جنوبی و ژاپن از این فناوری برخوردار بودند، ولی ما با بومی‌سازی فناوری این کابل‌ها کمک کردیم که نیاز داخلی به این محصول به صورت کامل مرتفع شود.

به گفته مجری طرح با توجه به تولید محصول با کیفیت داخلی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهور، واردات کابل‌های خارجی تا حد زیادی ممنوع شد و در صورت واردات نیز، شخص وارد کننده باید هزینه قابل توجهی بابت تعرفه بپردازد که اصولاً توجیه اقتصادی ندارد.

شمس با اشاره به لزوم حمایت بیشتر از محصولات «ایران‌ساخت»، گفت: هر چند قیمت این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی، بسیار کمتر است، اما از نظر کیفیت برابر با این محصولات است و حتی از برخی رقبای خارجی، کیفیت بهتری دارد. با توجه به همین کیفیت خوب توانستیم بازارهای کشورهای منطقه را تصاحب کنیم و این محصولات را به کشورهایی مانند افغانستان، عراق و ونزوئلا صادر کنیم.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست‌جمهوری، وی همچنین یادآور شد: این شرکت موفق شده است که نیاز پروژه‌های مختلفی مانند برج میلاد، جایگزین‌سازی انتقال هوایی با انتقال زمینی در پروژه پل صدر، پالایشگاه ستاره خلیج فارس و فازهای مختلف پارس جنوبی را تامین کند.

 

اخبارمرتبط:

شرایط ترخیص بدون ثبت اقلام وارداتی شرکت‌های دانش‌بنیان

حمایت ازشرکت‌های فعال بومی‌سازی پلیمر

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3959

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.