14

انتقاد از نبودن همکاری در فعالیت‌های فناورانه استان تهران نسبت به سایر استان‌ها

  • کد خبر : 3995
  • 24 شهریور 1399 - 9:20
انتقاد از نبودن همکاری در فعالیت‌های فناورانه استان تهران نسبت به سایر استان‌ها
معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه ۶۰ درصد صنایع کشور در استان تهران مستقر هستند، گفت: این در حالی است که همدلی و همکاری در بین فعالان زیست بوم فناوری را در تهران شاهد نیستیم.

به گزارش اراده نیوز، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس افزود: با توجه به اینکه ۵۰ تا ۶۰ درصد اقتصاد دانش بنیان در استان تهران هست، ولی همدلی و همکاری در بین فعالان زیست بوم فناوری را در تهران شاهد نیستیم.

اکبر قنبرپور  گفت: شاید همدلی در شهرهای کوچک و کلانشهر استان‌های دیگر  به دلیل این است که آنها در مقیاس کوچک کار می‌کنند، اما متاسفانه ما در شهر تهران نتوانستیم این کار را انجام دهیم و علت آن نیز به این دلیل است که از هم دور هستیم.

او با بیان اینکه کارگروه سایر استان‌ها در هفته پژوهش و فناوری بسیار فعال هستند، یادآور شد: متاسفانه فعالیت‌های هفته پژوهش و فناوری شهر و استان تهران با فعالیت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادغام می‌شود، شهر تهران در این هفته از فعالیت‌های خود غافل بوده، در صورتی که تهران در زمینه فناوری ظرفیت‌ها و فعالیت های مربوط به خود را دارد.

او  بیان کرد: با توجه به اینکه ۶۰ درصد صنایع کشور در استان تهران مستقر هستند، متاسفانه از ظرفیت استان استفاده نشده و مقرر شده در جلسات این مجمع اهداف اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور به صورت شبکه ساختاری دارای جایگاه به استان تهران منتقل شود و استانداری به غیر از مسائل استانداری برخی از مسائل استان را از طریق اکوسیستم فناوری تهران حل کند.

قائم مقام رییس پارک فناوری پردیس اظهار کرد: این مجمع برای حل مشکلات استان تهران با استفاده از توانمندی فعالان زیست بوم نوآوری و فناوری و نیز همدلی اعضای این اکوسیستم از قبیل پارک‌های علم وفناوری با سایر دستگاه‌های دولتی  برای حل مشکلات استان تهران تشکیل شده است.

حسین صابری بیان کرد: در این جلسه روسای پارک‌های علم و فناوری استان و نمایندگان نهادهای تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق حضور دارند و سعی داریم در  نشست‌های بعدی سایر دستگاه‌ها مانند گمرگ، مالیات و … حضور داشته باشند.

او یادآور شد: امیدواریم بعد از برگزاری این مجمع انتقال تجربه، کوتاه شدن فاصله ها و بهترشدن انجام وظیفه را در تهران شاهد باشیم.

 

اخبارمرتبط:

انتشار جدیدترین محصولات و تجهیزات فناوری نانو ساخت ایران

راه اندازی ۲ برج فناوری خصوصی در ناحیه شریف

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=3995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.