12

آغازمرحله مطالعاتی سایبر پارک تبریز

  • کد خبر : 4040
  • 25 شهریور 1399 - 12:06
آغازمرحله مطالعاتی سایبر پارک تبریز
مرحله مطالعات فنی و اقتصادی «سایبر پارک» تبریز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش اراده نیوز، «سایبر پارک» تبریز به منظور ایجاد همزمان زیرساخت مناسب، خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های تجاری، دانش‌ بنیان و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در تبریز ایجاد می شود تا ضمن ایجاد مزیت های رقابتی، ایده های نوآورانه برای مبادلات ارزش افزای ترکیبی دانش و دیتا را به شرکت های تولیدی، بازرگانی و خدماتی ارایه دهد.

استفاده از فناوری های روز و روند بهبود مستمر با هدف تسهیل تجارت دانش و دینا در سطح ملی و بین المللی و همچنین مدل سازی توسعه برای کشور، جزو اهداف اصلی و محوری راه اندازی سایبر پارک تبریز اعلام شده است.

ایجاد امکانات رفاهی مناسب برای متخصصان و دانشمندان، تمرکز بر تجاری سازی محصولات فناورانه داخلی، ایجاد فرصت فعالیت های بازار، بازارسازی، بازاریابی و بازارگردانی برای شرکت های بین المللی، پر کردن فضاهای مغفول مانده در زیست بوم فناوری و نوآوری، ایجاد توسعه پایدار و تجمیع سرمایه های کوچک از دیگر اهداف و ماموریت های ایجاد سایبر پارک تبریز است.

زیرساخت های فنی شبکه «آی تی» و «آی سی تی» و سایر تاسیسات زیربنایی، فضای سبز متمرکز و فضاهای عمومی پشتیبان، مرکز خدمات بین الملل و نظام های پشتیبان، مرکز معاملات و دفاتر اداری و بازرگانی، مرکز اداری و خدماتی، محل ذخیره داده ها و محل و امکانات تجاری از جمله امکانات سخت افزاری و نرم افزاری پیش بینی شده در «سایبر پارک» تبریز است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند در این آیین گفت: این مرکز با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاری ۸ هزار میلیارد تومانی در حوزه های آی تی و آی سی تی برای اولین بار در کشور ایجاد می شود.

افشین ابراهیمی، افزود: هدف از اجرای این سایبرپارک، تجاری سازی و توسعه دانش، ایجاد، ساماندهی و استقرار مجموعه شرکت های دانش بنیان در آن و ایجاد اشتغال برای دانش آموختگان خروجی دانشگاه هاست.

وی با بیان اینکه عملیات ساختمانی این مرکز تا یک سال آینده به اتمام می رسد، اظهار داشت: نتیجه نهایی ایجاد این سایبرپارک منجر به صدور محصولات شرکت های دانش بنیان به خارج است.

مدیر مرکز رشد دانشگاه صنعتی سهند گفت: ۲ دفتر خارجی برای سایبرپارک تبریز در نظر گرفته شده که یکی در زوریخ سوئیس و دیگری در تورنتو کانادا است که برای بازاریابی، مراودات، فروش و تجاری سازی محصولات شرکت های دانش بنیان فعالیت می کنند. ابراهیمی، ادامه داد: این سایبرپارک مجهز به امکانات رفاهی و ورزشی بوده و پرسنل شرکت های دانش بنیان و دانش آموختگان دانشگاه ها می توانند از این امکانات استفاده کنند.

اخبارمرتبط:

بازدید معاون علمی و فناوری رییس جمهوری از نمایشگاه محصولات دانش بنیان دانشگاه سهند

تصمیم ستاری در یک سال باقیمانده از عمر دولت/تبدیل پارک پردیس به هاب فناوری

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.