12

لزوم شکل‌گیری زیست‌بوم مساعد کسب و کار دانش‌بنیان

  • کد خبر : 4057
  • 25 شهریور 1399 - 15:31
لزوم شکل‌گیری زیست‌بوم مساعد کسب و کار دانش‌بنیان
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، مهم‌ترین لازمه رونق اقتصاد دانش‌بنیان را شکل‌گیری زیست‌بومی مساعد برای کسب و کارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها دانست.

 سورنا ستاری در تبریز تاکید کرد: باید تمامی حلقه‌های زنجیره نوآوری از شتابدهنده‌ها مراکز نوآوری و کارخانه‌های نوآوری در یک راستا کار کنند تا اقتصاد دانش‌بنیان شکل بگیرد.

وی ادامه داد: آن‌چه که به عنوان توسعه از آن یاد می‌کنیم، عملاً فرهنگ حمایت و توجه جامعه به اقتصاد دانش‌بنیان است و همه باید عزم خود را جزم کنیم تا این فرهنگ ترویج شود.
وی خاطرنشان کرد: مراکز دولتی، خصوصی و جامعه باید در جامعه خواهان توسعه از نیروی انسانی خلاق خود حمایت کنند.
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از سهم قابل توجه شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین کالاهای فناور تحریمی سخن گفت و افزود: بسیاری از بخش‌های دولتی و صنایع بزرگ به ویژه با سایه گستردن تحریم‌ها، به توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان روی آورده‌اند و صنایعی که محصولاتشان را با هزینه‌های هنگفت از شرکت‌های خارجی تهیه می‌کردند از محصولات دانش‌بنیان استفاده می‌کنند.
ستاری همچنین با بیان اینکه موضوع اقتصاد دانش‌بنیان اولویت اصلی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سفرهای استانی است افزود: استان آذربایجان شرقی و به ویژه شهر تبریز جزو قطب‌های اصلی در حوزه علم و فناوری به شمار می‌رود و امیدواریم گام‌هایی که امروز در حمایت از زیست‌بوم نوآوری و فناوری برداشته می‌شود، زمینه‌ساز تحول در اقتصاد دانش‌بنیان شود.
وی اضافه کرد: در زیرساخت‌های اذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری‌های ویژه‌ای صورت گرفته است و امروز نیز سرمایه‌گذاری قابل توجهی در این حوزه به تصویب خواهد رسید.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز برای افتتاح و رونمایی چند طرح دانش بنیان و شرکت در جلسه اقتصاد دانش بنیان آذربایجان شرقی به تبریز سفر کرده است.

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4057

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.