17

شرکت بیش از چهل شرکت دانش بنیان در بورس

  • کد خبر : 4064
  • 26 شهریور 1399 - 8:43
شرکت بیش از چهل شرکت دانش بنیان در بورس
معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس، ورود یافته‌اند، گفت: ارزش این شرکت‌ها به ۲۳۰ تا ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش اراده نیوز،معاون علمی و فناوری رییس جمهور عصر سه شنبه در جلسه اقتصاد دانش بنیان و جهش تولید آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در استان گفتمان اقتصاد دانش بنیان در حال عملیاتی شدن است، توسعه یک مساله درونزا بوده و هیچ غول چراغ جادویی برای تحقق توسعه وجود نخواهد داشت به شرطی که فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در جامعه وجود داشته باشد.

سورنا ستاری با بیان اینکه مشکلات با دانش حل می‌شود، گفت: دانشجویان دانشگاه‌ها با پول مردم درس می‌خوانند که مشکلات همین مردم را حل کنند نه اینکه پس از فارغ التحصیلی به دنبال استخدام باشند.

اوگفت: اینکه برای حوزه آموزش در کشور پول خرج کنیم، اما نتوانیم اثر آن را در اقتصاد ببینیم، ارزشی نخواهد داشت، به همین دلیل دانشگاه‌ها باید نسبت به اثرگذاری در سطح جامعه و تحول آن پیشتاز باشند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه ۴۱ شرکت دانش بنیان در بورس، ورود یافته‌اند، گفت: ارزش این شرکت‌ها به ۲۳۰ تا ۲۸۰ هزار میلیارد تومان رسیده است.

ستاری با بیان اینکه هم اکنون اقتصادی شکل گرفته که پایه آن نیروی انسانی تحصیل کرده است، گفت: باید شاهد نوعی دلسوزی در داخل استان نسبت به جوانان تحصیل کرده دارای ایده باشیم. از مردم کوچه و بازار تا مسئولین دستگاه‌ها باید این حمایت را از جوانان داشته باشند.

او با بیان اینکه کارآفرینی در جامعه باید یک اصل باشد، گفت: باید این موضوع را تسهیل کرده و محیط مناسبی در این زمینه در استان ایجاد شود. وی افزود: وقتی در مورد دانشگاه کارآفرین صحبت می‌کنیم، منظور دانشگاه پویا بوده که زایشگاه شرکت‌ها است و شرکت‌های فعال در آنها، محصول علمی باارزش تولید می‌کنند.

اوبا بیان اینکه دانشگاه‌ها باید عدد قابل توجهی از درآمد را از محل فروش تکنولوژی دانشگاهی کسب کنند، گفت: دانشگاهی که تمامی پول خود را از دولت طلب کند، سقف آرزوهایش پایین است. دانشگاهی می‌تواند تأثیرگذار باشد که مشکلات مردم و جامعه را حل کرده و تولید ارزش افزوده کند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به وظیفه دولت مبنی بر گسترش زیرساخت‌های توسعه اقتصادی در استان‌ها گفت: خاصیت اقتصاد نفتی، بروکراسی و قوانین مزاحم، آماده نبودن محیط کسب و کار و ساختار پرتعداد دولت است که در تلاش برای جدایی از این ساختار هستیم.

ستاری با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان یکی از شالوده‌های مهم توسعه اقتصاد دانش بنیان است، گفت: تلاش مضاعفی برای تسریع در حل مشکلات پارک خواهیم داشت که یکی از مشکلات بزرگ، نبود صندوق پژوهش و فناوری در استان است که باید به زودی شاهد راه اندازی این صندوق باشیم.

 

اخبارمرتبط:

۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند

۴۱ شرکت دانش بنیان در بازار بورس فعالیت دارند

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4064

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.