9

تسهیلات تبلیغ در صدا و سیما برای شرکت‌های دانش بنیان

  • کد خبر : 4239
  • 05 مهر 1399 - 9:15
تسهیلات تبلیغ در صدا و سیما برای شرکت‌های دانش بنیان
رییس سازمان صدا و سیما با اعلام همکاری میان این نهاد و برای هر نوع همکاری برای برنامه‌سازی در حوزه علم و فناوری گفت: برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلاتی نیز برای تبلیغ رایگان در نظر خواهیم گرفت.

به گزارش اراده نیوز،رئیس صدا و سیما صدا و سیما را رسانه‌ای توسعه محور و پیشرفت‌مدار خواند و گفت: صدا و سیما آماده هر نوع همکاری برای برنامه‌سازی در حوزه علم و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان است.

علی عسکری در بازدید از پارک علم و فناوری پردیس با همراهی سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و مهدی صفاری‌نیا، رئیس پارک علم و فناوری پردیس، برگزار شد در جلسه‌ای با فعالان شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس گفت: شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی در خدمت تولیدات علم محور هستند و در این میان شبکه سه که مخاطب اصلی‌اش جوانان هستند، در حوزه برنامه‌سازی با محور علم آمادگی لازم را دارد.

وی با اشاره به پشتیبانی صدا و سیما از شرکت‌های دانش‌بنیان ادامه داد: به مدیران حوزه خبر ابلاغ کرده‌ام؛ هر فرد تولیدکننده‌ که در مورد شرکت و محصولاتش مورد مصاحبه قرار می‌گیرد، باید نام خود و شرکتش در برنامه بیان و به طور کامل معرفی شود.

وی را مهم‌ترین شبکه برای معرفی کارگاه‌های کوچک دانست و گفت: این شبکه راه را برای معرفی شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها هموار خواهد کرد و نیروهای خلاق می‌توانند رایگان محصولات شان را در این شبکه معرفی کنند.

رئیس صدا و سیما همچنین با استقبال از همراهی بخش‌های مختلف پارک با دیگر شبکه‌های سیما تصریح کرد: شبکه چهار سیما باید ۵۰ درصد محتوای آن را به تولید علم و برنامه‌های دانش بنیان اختصاص دهد.

علی عسکری افزود: ما امیدواریم رد پای همکاران شما را در شبکه‌های نهال و امید نیز ببینیم، زیرا هرچقدر کار برای نسل کودک و نوجوان انجام دهیم، باز هم نیاز داریم این سرمایه‌ها را جذب و راه را برای پیشرفت آن‌ها هموار کنیم. برای نمونه، شبکه امید شبکه دانش‌آموزان است. رواج این فرهنگ میان آن‌ها به این معناست که ۱۰ سال دیگر این فرهنگ به کل کشور سرایت خواهد کرد.

وی تولید فیلم، سریال و مستند را بستر دیگری برای معرفی محتواهای موجود در عرصه علم و فناوری دانست و گفت: زبان تصویر و نمایش برای نشان دادن توانمندی‌های ایرانی‌ها در عرصه علم و فناوری زبان جذابی است و ما می‌توانیم در قالب سریال حق مطلب را ادا کنیم؛ چنانکه سریال «بچه مهندس» توانست ضمن معرفی نخبگان علمی، مخاطب را با خود اتکایی ما و پیشرفت در عرصه‌های علمی آشنا کند.

وی با اشاره به لزوم انعکاس موفقیت‌های علمی در رسانه ملی، بر آمادگی کامل صدا و سیما در پوشش رسانه‌ای دستاوردهای مهم این پارک تاکید کرد و گفت: برای معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلاتی نیز برای تبلیغ رایگان در نظر خواهیم گرفت.

رئیس صدا و سیما با ستایش روحیه فعال موجود در پارک علم و فناوری پردیس گفت: شما با روحیه‌ای فعال، جهادی و حماسی در مسیر علم و فناوری پیش می‌روید، این روحیه برآمده از انقلاب اسلامی است.

علی عسکری با اشاره به مسیر دشوار رسیدن به فناوری در ایران گفت: قبل از انقلاب، شکاف علمی‌بین ایران و کشورهای پیشرفته بسیار زیاد بود. انقلاب باعث شد ما به خودکفایی و استقلال در زمینه‌های مختلف از جمله علم و فناوری دست یابیم. این مسیر از زمان قاجار تا پهلوی پر از مانع بود و با شهادت امیرکبیر در دوران قاجار و نفوذ استعمار در دوران پهلوی، دیگر امیدی به خوداتکایی و پیشرفت‌های علمی در ایران نمی‌رفت.

وی انقلاب اسلامی را نقطه شروع خودکفایی و خلاقیت در حوزه‌های علمی دانست و تصریح کرد: یکی از عوامل بقا و موفقیت ما در صنایع دفاعی، رشد این شرکت‌ها و خودکفایی در علم و فناوری بود که آثارش در دوران پس از جنگ هم دیده شد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر فراگیر شدن گفتمان تولید علم در کشور متذکر شد: بر اساس این گفتمان امروز شاهد بالندگی نیروهای جوان و شرکت‌های دانش بنیان هستیم و این مرکز مهم‌ترین نشانه پدیدار شدن نتایج عملی این گفتمان است.

رئیس صدا و سیما با اشاره به هم‌زمانی این بازدید با هفته دفاع مقدس، روحیه خودباوری و عدم وابستگی را از برکات دفاع مقدس دانست و گفت: روحیه توانمندی، استقلال و تولیدکننده بودن، از برکات انقلاب است؛ اما نباید از یاد برد که دفاع مقدس اوج فعالیت‌های علمی و تولیدی بود. اتفاقاتی که در آن دوران در مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی افتاد، هنوز روایت نشده است.

علی‌ عسکری تصریح کرد: اگر امروز در این مرکز شاهد بالندگی جوانان نواندیش و متخصصان پیشکسوت در عرصه علم هستیم، حتما بخشی از این روحیه را از هشت سال مقاومت به دست آورده‌ایم.

وی با سپاس از کارهای ارزشمندی که در پارک علم و فناوری پردیس انجام می‌شود، تصریح کرد: امیدوارم با همین روحیه جلو بروید و جوانان امیدوار به آینده را توانمند و بهتر تربیت کنید.

وی با تاکید بر جایگاه ویژه‌ پارک علم و فناوری پردیس در استقلال علمی‌کشور افزود: خوب است این پارک میزبان شرکت‌هایی هم که در زمینه رفع نیازهای عموم مردم در حوزه کشاورزی فعالیت می‌کنند، باشد، زیرا به دلیل تنوع اقلیمی ایران و منحصربه‌فرد بودن گونه‌های گیاهی، می‌بایست تسهیلات ویژه‌ای برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شود.

رئیس صدا و سیما بر مردمی‌شدن فناوری‌های پیشرفته تأکید کرد و گفت: بخشی از موفقیت این پارک به بومی‌کردن علم مربوط می‌شود و باید مباحث علمی را در سطوح مختلف برای مردم بازگو کنیم و البته در این راه ما هم همراه شما هستیم.

علی عسکری با اشاره به همراهی مجدانه صدا و سیما با نیروهای خلاق و شرکت‌های دانش بنیان متذکر شد: صدا و سیما می‌تواند با برنامه‌های تخصصی در حوزه کشاورزی و صنعت، راه را برای آشنایی مخاطبان با محورهای توسعه و فناوری بگشاید.

 

اخبارمرتبط:

رونمایی نخستین خبرگزاری دانش بنیان کشور در تبریز

رفع نیاز وارداتی صداو سیما از سوی شرکت های دانش‌بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4239

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.