9

تولید رهاساز پلیمری محلول در آب

  • کد خبر : 4266
  • 06 مهر 1399 - 9:20
تولید رهاساز پلیمری محلول در آب
محققان یک شرکت دانش بنیان در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر موفق به توسعه دانش فنی و تولید رهاسازهای پلیمری با ساختار غیرسیلیکونی شدند.

به گزارش اراده نیوز، عضو هیات علمی گروه شیمی دانشکده علوم و مدیر تحقیق و توسعه شرکت اندیشه کاوان نصیر ایرانیان گفت: رهاسازها مواد شیمیایی هستند که در گروه افزودنی های صنعت لاستیک جادارند. افزودنی های صنعت لاستیک گروه گسترده ای از مواد شیمیایی هستند که در صنایع دارای قطعات لاستیکی نظیر تایر سازی، خودروسازی، صنایع دریایی و کشتی سازی، تجهیزات پزشکی، صنایع الکترونیک، صنایع هواپیما سازی، صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و صنایع دفاعی کاربرد دارند.

رضا آرین افزود: این شرکت در حال تولید رهاساز های پلیمری دارای ساختار غیر سیلیکونی که دوستدار محیط زیست و قابل حل در آب هستند، است. این رهاسازها در تولید شیلنگ های شکل دار لاستیکی (شیلنگ های هیدرولیک) که بر پایه پلیمرهای استانداردی نظیر EPDM, NBR, SBR, NR و همچنین برای پلیمرهای سیلیکونی و فلوروکربنی به کار می رود و با قدرت بالای رهاسازی مانع از هر گونه صدمه و خوردگی در سطح داخلی شیلنگ های هیدرولیک می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنابر آمار جهانی، تولیدات لاستیکی در آسیا پسیفیک تا سال ۲۰۲۳ با رشد بالایی همراه است و بازار افزودنی های صنعت لاستیک نیز متعاقب این موضوع روبه رشد خواهد بود از طرفی بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، افزودنی های صنعت لاستیک تماما وارداتی است.

وی گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران در چند سال گذشته واردات مواد شیمیایی با مشکلات زیادی روبرو شده که این مساله باعث ایجاد مشکلات فراوان برای صنایع لاستیک و تایر با توجه به نیاز مبرم این صنایع به افزودنی های صنعت لاستیک، شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه تولید این دسته از  مواد شیمیایی علاوه بر دانش فنی بالا و تجهیزات پیشرفته در زمینه تحقیق به نیروی انسانی متخصص و با تجربه نیز نیاز دارد بیان کرد: به همین دلیل تاکنون شرکت های انگشت شماری در کشور در این حوزه فعال شده اند. استفاده از ظرفیت های زیرساختی و انسانی موجود در دانشگاه ها راهکار مناسبی برای شرکت های دانش بنیان جهت فعالیت در این زمینه محسوب می شود.

آرین با اشاره به همکاری شرکت دانش بنیان “اندیشه کاوان نصیر ایرانیان” با هدف بومی سازی و تولید این دسته از مواد شیمیایی، با اساتید چند دانشگاه و بهره مندی از امکانات چندین آزمایشگاه تخصصی دانشگاهی و واحد تولیدی در پارک های علمی و فناوری اعلام کردند این شرکت از سال ۱۳۹۶ شروع به تولید رهاسازهای پلیمری محلول در آب با علامت تجاری “آنیکو” کرده است که و در حال انجام تحقیق و توسعه روی چند ماده شیمیایی دیگر در گروه افزودنی های صنعت لاستیک، بنابر سفارش بازار هدف است.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت کار تحقیق و توسعه بر اساس سفارش صنایع هدف در زمینه افزودنی های صنعت لاستیک را در برنامه کاری خود دارد تا بتواند نیاز کشور به واردات افزودنی های صنعت لاستیک و تایر را تا حد امکان مرتفع سازد.

به گفته وی، خوشبختانه در حال حاضر با کمک متخصصین این شرکت در زمینه تولید دانش فنی و محصول، توانسته ایم رهاساز آنیکو را با کیفیت و تکرار پذیری بالا تولید و در بازار داخلی عرضه کنیم و درگام بعدی به صادرات این محصول فناورانه به کشورهای همسایه برنامه ریزی کنیم.

 

اخبارمرتبط:

تمیزکاری سطوح پلیمری و منسوجات با دستگاه پلاسمایی محققان کشور

حمایت ازشرکت‌های فعال بومی‌سازی پلیمر

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4266

مطالب بیشتر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.