11

برنامه صندوق نوآوری برای اعطای تسهیلات بلاعوض ۴۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد خبر : 4298
  • 07 مهر 1399 - 12:10
برنامه صندوق نوآوری برای اعطای تسهیلات بلاعوض ۴۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان
مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: در سال گذشته ۱۱ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای بیش از ۳ هزار درخواست شرکت‌های دانش بنیان در زمینه اخذ استانداردها، تاییدیه‌ها و مجوزهای تخصصی و صادراتی اعطا شد و این حمایت برای سال جاری بیش از ۴۰ میلیارد تومان خواهد شد.

به گزارش اراده نیوز،

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات افزود: از آنجایی که تاسیس این صندوق بر اساس قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان بوده است؛ از این رو حمایت‌ها و تسهیلات آن نیز معطوف به دانش‌بنیان‌ها است.

محسن نوتاش با اشاره به حمایت‌های این صندوق از شرکت‌های غیر دانش‌بنیان، اظهار کرد: تا قبل از آنکه، دانش‌بنیانی شرکت‌ها احراز شود، حمایت از آن از طریق صندوق‌های پژوهش و فناوری صورت می‌گیرد که تاسیس آنها بر اساس قانون برنامه سوم توسعه بوده است.

وی  حمایت‌های اعطا شده از سوی صندوق‌ نوآوری را شامل “تسهیلات”، “صدور ضمانت‌نامه” و ” سرمایه‌گذاری” دانست و یادآور شد: به منظور حمایت از شرکت‌های فناور غیر دانش‌بنیان تسهیلات  ۳۰۰ میلیارد تومانی به صندوق‌های پژوهش و فناوری واگذار شده است، ضمن آنکه این دسته از شرکت‌ها می‌توانند در شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مستقر شوند تا شتابدهنده‌ها از تیم‌های فناور حمایت کنند.

به گفته وی تاکنون بیش از ۴۰ صندوق پژوهش و فناوری در کشور تشکیل شده است که از این تعداد، ۲۶ صندوق با صندوق نوآوری و شکوفایی قرارداد همکاری دارند.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات این صندوق را شامل دو دسته تسهیلات “محصول محور” و “شرکت محور” دانست و ادامه داد: تسهیلات محصول محور شامل تسهیلات “نمونه‌سازی”، “قبل از تولید صنعتی”، ” تولید صنعتی”، “لیزینگ”، “استصناع” و “سرمایه در گردش” است.

نوتاش، تسهیلات نمونه سازی را شامل حمایت‌های قرض‌الحسنه با حداکثر تنفس ۳ ساله دانست و یادآور شد: تسهیلات قبل از تولید صنعتی با نرخ ۱۱ درصد با دوره تنفس ۵ ساله است و طی آن شرکت‌ها باید موفق به تولید آزمایشی و پایلوت، دریافت مجوز، تجهیز کارگاه و آماده‌سازی خط تولید شوند.

وی “سرمایه در گردش بانکی”، “سرمایه در گردش فوری”، “خرید ساخت فضای کاری”، “رهن فضای کاری”، “اشتغال پایدار” و “اسناد خزانه اسلامی” را از جمله تسهیلات شرکت محور این صندوق نام برد.

وی با اشاره به عملکرد این صندوق در حمایت از شرکت‌ها، گفت: از آذرماه سال ۱۳۹۷ به بعد ۴ هزار و ۳۳۶ میلیارد تومان قرارداد منعقد و مبلغ ۳ هزار و ۵۴۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده که بیش از ۴.۶ برابر کل عملکرد گذشته صندوق است.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات همکاری با ۱۵ بانک را از دیگر اقدامات صندوق نوآوری در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و اظهار کرد: در سال جاری برنامه داریم که میزان تسهیلات این صندوق به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برسد.

نوتاش با بیان اینکه برنامه صندوق برای صدور ضمانت‌نامه در سال جاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان است، خاطر نشان کرد: در سال ۱۳۹۸ به میزان ۱۱ میلیارد تومان حمایت بلاعوض برای بیش از ۳ هزار درخواست شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شده است که بیش از ۴ برابر سال ۹۷ بوده است.

به گفته وی، در سال ۹۸ از سوی صندوق نوآوری بیش از ۱.۵ میلیارد تومان حمایت بلاعوض از اخذ استانداردها، تاییدیه‌ها و مجوزهای تخصصی و صادراتی صورت گرفته است.

وی یادآور شد: برنامه صندوق برای حمایت بلاعوض در سال ۱۳۹۹ بیش از ۴۰ میلیارد تومان است.

 

اخبارمرتبط:

فراخوان صندوق نوآوری برای حمایت از ساخت محصولات دانش‌بنیان جدید دارای بهره‌بردار

تسهیلات تبلیغ در صدا و سیما برای شرکت‌های دانش بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.