12

راه‌اندازی کارخانه‌ تولید پودر نانو کربنات کلسیم با کاربرد در صنایع کشور

  • کد خبر : 4301
  • 07 مهر 1399 - 12:39
راه‌اندازی کارخانه‌ تولید پودر نانو کربنات کلسیم با کاربرد در صنایع کشور
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با توجه به فراوانی ماده اولیه کربنات کلسیم در کشور موفق به تولید پودر نانوذرات کربنات کلسیم با کاربرد در صنایع نفت و گاز و پلاستیک و لاستیک شدند و در حال هدف‌گذاری برای صادرات این محصول هستند.

به گزارش اراده نیوز،  محققان این شرکت فناور در حوزه صنایع کربنات کلسیم با اشاره به تاسیس کارخانه با ظرفیت تولید ۲۰ هزار تن پودر نانوذرات کربنات کلسیم در سال، گفت: این کارخانه‌ به‌گونه‌ای طراحی شده که تولیدات آن بر اساس استانداردهای اروپا باشد تا زمینه صادرات این محصول به اروپا را فراهم کنیم. از آنجایی این کارخانه بیش از نیاز کشور قادر به تولید نانوذرات کربنات کلسیم است، برنامه ما بر صادرات این محصول تدوین شده است.

اصغر معماری‌فردبا بیان اینکه بخش زیادی از نیاز کشور به این نانوذرات در حال حاضر از خارج وارد می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک نیاز بازار داخل را تامین کنند و یادآور شد: این نانوذرات در صنایع مختلفی نظیر پلاستیک، لاستیک، نفت و گاز کاربرد دارد و با عرضه محصولات ما به بازار از نظر کیفیت انقلابی در کیفیت برخی محصولات داخل کشور ایجاد خواهد شد.

بر اساس اعلام ستاد توسعه نانو، معماری فرد مزیت اول این شرکت را فراوانی ماده اولیه برای تولید این محصول در ایران دانست و خاطر نشان کرد: این در حالی است که در اروپا محدودیت‌های مواد اولیه وجود دارد، ضمن آنکه محصولات تولیدی ما از کیفیت بالا در سطح استانداردهای بین‌المللی برخوردار است. علاوه‌براین قیمت نانوپودر کربنات کلسیم ایرانی نسبت به نمونه‌های خارجی بسیار ارزان‌تر است.

اخبارمرتبط:

بهره‌مندی ۱۳ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری شریف از تسهیلات صندوق نوآوری

۴۰۰ نیاز فناورانه به شرکت‌های دانش بنیان معرفی شد

 

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4301

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.