11

قطع وابستگی کشور به الکترودهای جوش نانو با همت محققان کشور

  • کد خبر : 4413
  • 20 مهر 1399 - 9:20
قطع وابستگی کشور به الکترودهای جوش نانو با همت محققان کشور
سره الکترود نقطه جوش از قطعات با کاربردهای وسیع در صنعت خودروسازی و تولید لوازم خانگی است که تاکنون کشور به خارج وابستگی داشته است، ولی گروهی از محققان کشور با تولید نانو الکترودهای جوش از خروج ارز جلوگیری کردند.

به گزارش اراده نیوز،مدیرعامل شرکت فناور تولیدکننده این محصول از فروش ۳۰۰ هزار الکترود جوش نانو تولید شده در این شرکت به شرکت‌های خودروسازی از ابتدای سال تاکنون، خبر داد و گفت: سره الکترود نقطه جوش (نانو کامپوزیت مس – آلومینا) در مونتاژ بدنه خودرو (رباتیک و دستی)، لوازم خانگی و صنعت جوشکاری کاربرد وسیعی دارد.

آرش کمان‌کش، با بیان اینکه این الکترودهای جوش نانو برای استفاده در صنعت خودروسازی بسیار مناسب هستند، افزود: از آن‌ جایی که شرکت ایران‌خودرو به جوش‌ با مقاومت ویژه‌ای نیاز دارد، از این رو از الکترودهای نانو استفاده می‌کنند.

او آرترود را نانوکامپوزیتی از جنس مس و نانو ذرات آلومینا دانست که در ساخت سره‌های الکترود جوش مقاومتی به‌کار رفته است، اظهار کرد: این محصول، مقاومت مکانیکی و هدایت الکتریکی و حرارتی بالایی دارد؛ این ویژگی‌ها جزء جدایی ناپذیر الکترودهای جوشکاری مقاومتی است.

مدیرعامل شرکت فناورتولیدکننده این محصول با تاکید بر اینکه در این محصول از نانوذرات برای افزایش عمر قطعات استفاده شده است، خاطر نشان کرد: با این کار عمر قطعات ۲ تا ۳ برابر افزایش می‌یابد.

کمان کش در طول ۵۰ ساله تولید خودرو در ایران، کشور ما همواره در زمینه‌ قطعات سره الکترود وابسته به کشورهای خارجی بوده است. لذا به واسطه ورود این قطعات، میزان زیادی ارز از کشور خارج شده و صنعت مونتاژ خودرو همواره صنعتی وابسته بوده است.

او یادآور شد: این شرکت با تلاش متخصصان خود موفق به ایجاد دانش فنی و بومی سازی فناوری تولید قطعات سره الکترود جوش مقاومتی، شامل کلاهک‌های جوش نقطه‌ای و نازل‌های جوش زیر پودری، شده است. با انجام این مهم، کاهش خروج ارز از کشور و وابستگی صنعت خودروسازی محقق شده است.

اخبارمرتبط:

شیرین‌سازی آب دریا در بوشهر و قشم با استفاده از فناوری بومی

تولید انبوه CD و DVD با پوشش نانومتری

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4413

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.