9

جزئیات اعطای استاندارد به دانش‌بنیان‌ها از سوی سازمان استاندارد

  • کد خبر : 4475
  • 24 مهر 1399 - 11:10
جزئیات اعطای استاندارد به دانش‌بنیان‌ها از سوی سازمان استاندارد
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران جزئیات اعطای استاندارد برای محصولات دانش بنیان فاقد استاندارد ملی را تشریح کرد.

به گزارش اراده نیوز،معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایرانامروز با اشاره به فرآیند اخذ استاندارد به شرکت‌های دانش بنیان،گفت: برای اخذ استاندارد توسط شرکت‌های دانش بنیان دو رویکرد برای کالاهای دارای استاندارد و کالای فاقد استاندارد ملی وجود دارد.

مسلم بیات افزود:بر این اساس کالاهای دانش بنیانی که در کشور طراحی و ساخته می‌شوند و برای آنها در کشورمان و در دنیا استانداردی وجود داشته باشد، سازمان ملی استاندارد، تاییدیه اعتبار بر مبنای دانش (KBCOC)، اعطا می‌کند.

او بیان کرد: این تاییدیه نهاد حاکمیتی، سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب می‌کند و به این ترتیب استاندارد پلی بین تولیدکننده و سرمایه گذار ایجاد خواهد کرد.

او ادامه داد: سازمان ملی استاندارد، در خصوص کالاهای نوآورانه‌ای که هیچ استانداردی برایشان تعریف نشده، گواهی KBCOP اعطا می‌کند. این پروانه گواهی دانش بنیان بر اساس ویژگی‌هایی که تولید کننده اظهار می‌کند، صادر می‌شود.

به گفته معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران گواهینامه KBCOP گواهی انطباق محصول است.

بیات با تاکید بر ضرورت توجه شرکت‌های دانش بنیان به سیستم مدیریت انرژی، گفت: ایران دارای منابع طبیعی زیادی است که باید برای نسل‌های آینده از آن محافظت کرد، ضمن آنکه محافظت از این منابع جایگاه کشور را در دنیا در این حوزه تعیین خواهد کرد.

اخبارمرتبط:

اعطای خدمات لیزینگ به شرکت‌های دانش بنیان

برنامه صندوق نوآوری برای اعطای تسهیلات بلاعوض ۴۰ میلیاردی به شرکت‌های دانش‌بنیان

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4475

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.