11

حمایت معاونت علمی از طرح‌های فناورانه حوزه بذر و اندام تکثیری گیاهان دارویی

  • کد خبر : 4491
  • 28 مهر 1399 - 12:00
حمایت معاونت علمی از طرح‌های فناورانه حوزه بذر و اندام تکثیری گیاهان دارویی
طرح‌های فناورانه در حوزه تولید بذور هیبرید و اندام تکثیری گیاهان دارویی دارای اولویت در دستور کار حمایتی ستاد توسعه گیاهان دارویی قرار گرفت.

به گزارش اراده نیوز،بذر و اندام‌های تکثیری گیاهان دارویی، یکی از مهمترین حوزه‌های علمی در علم کشاورزی و زنجیره ارزش گیاهان دارویی است و بر این اساس طرح‌های فناورانه این حوزه از صنعت گیاهان دارویی مورد حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری قرار گرفته است.

تولید بذور هیبرید و اندام تکثیری گیاهان دارویی دارای اولویت مانند زعفران، گل محمدی، زیره سیاه، زیره سبز، سیاهدانه، بابونه، آویشن، اسطوخودوس، نعنافلفلی و موسیر، با استفاده از روش‌های فناورانه و نوین علمی از جمله طرح‌هایی هستند که مورد حمایت ستاد قرار می‌گیرند.

طراحی و تولید تجاری سامانه فرآوری بذور شامل بوجاری، بسته‌بندی و عرضه گیاهان دارویی با استفاده از دانش فنی روز و نوین با تاکید بر بذور دانه‌ریز و تولید تجاری اندام تکثیری گونه‌های قارچ‌های خوراکی قابل استفاده در تولید داروی گیاهی و محصولات آرایشی و بهداشتی از دیگر پروژه‌هایی هستند که در صورت ارائه علمی و مناسب، مورد استقبال این ستاد قرار خواهند گرفت.

در همه موارد، تولید و ارائه نمونه حاصل از یافته تحقیقاتی همراه با کلیه مجوزهای قانونی لازم از مراکز و موسسات ذیربط ضروری است تا پس از بررسی‌های فنی و کارشناسی و در صورت تایید کارگروه تخصصی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، امکان حمایت برای تولید انبوه و تجاری‌سازی آن فراهم شود.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی معاونت علمی، شرکت‌های تولیدکننده و موسسات و مراکز تحقیقاتی فعال در حوزه بذر و اندام‌های تکثیری گیاهان دارویی، از جمله مخاطبین این طرح هستند.

انتهای پیام/

لزوم توجه جدی به شکل‌گیری نسل دوم شتابدهنده‌ها

تولید گیاهان عاری از ویروس با کشت بافت

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4491

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.