11

شرکت‌های دانش‌بنیان و زایشی از دل تحقیقات کاربردی بیرون می‌آیند

  • کد خبر : 4537
  • 01 آبان 1399 - 11:40
شرکت‌های دانش‌بنیان و زایشی از دل تحقیقات کاربردی بیرون می‌آیند
معاون معاونت علمی ریاست جمهوری گفت:دانشگا‌ه‌های نسل سوم کشور باید در گذار از دانشگاه‌های آموزشی محور و پژوهشی به سمت دانشگاه‌های نسل سومی که کارآفرین باشند.

به گزارش اراده نیوز،اسماعیل قادری‌فردرباره فرهنگ‌سازی کارآفرینی در کشور گفت: مبداء فرهنگ اقتصاد دانش‌بنیان برای توسعه کارآفرینی در کشور دانشگاه است.

او  افزود: دانشگا‌ه‌های نسل سوم کشور باید در گذار از دانشگاه‌های آموزشی محور و پژوهشی به سمت دانشگاه‌های نسل سومی که کارآفرین باشند بروند و ابزار مهم آن نیز پلتفرم توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های زایشی است که از دل تحقیقات کاربردی بیرون می‌آیند و یکی از مهمترین موضوعاتی که در معاونت علمی دنبال می‌کنیم این موضوع است که باعث افزایش کمی شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور می‌شود و هم باعث می‌شود درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها در قالب مشارکت در فروش یا اخذ رویالتی یا حتی سهام از شرکت‌های دانش‌بنیان معنی پیدا کند.

او اضافه کرد: اعتقاد ما این است که بحث تجاری‌سازی علم در دانشگاه‌های کشور زمانی محقق می‌شود که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در کنار دانشگاه‌ها متولد شوند و تجاری‌سازی فناوری را برعهده بگیرند و درآمدزایی و اشتغالزایی کنند که لازمه این کار این است که بحث دانشگاه‌های کارآفرین با جدیت بیشتری دنبال شود.

امعاون معاونت علمی ریاست جمهوری افزود: مهمترین ابزارهای سیاستی که توسط معاونتطی  ۵-۴ سال  اخیر به آن تاکید کرده‌ و دنبال می‌کنیم بحث ایجاد مراکز نوآوری، مراکز فناوری، توسعه کمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد بود تا بتوانیم شرکت‌های موفق‌تر و خروجی بیشتری را از دل فعالیت‌های علمی در کنار دانشگاه‌ها را شاهد باشیم. این موضوعی است که می‌تواند یک راه تجربه شده موفقی برای توسعه فرهنگ کارآفرینی فناورانه در کشور باشد.

اخبارمرتبط:

تولید ۱۵ داروی گیاهی دامی از سوی محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان

جزئیات اعطای استاندارد به دانش‌بنیان‌ها از سوی سازمان استاندارد

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4537

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.