13

رونمایی از جرثقیل تلسکوپی ایران‌ساخت

  • کد خبر : 4578
  • 07 آبان 1399 - 10:10
رونمایی از جرثقیل تلسکوپی ایران‌ساخت
معاون علمی و فناوری رییس جمهورگفت: حمایت‌های دولتی از شرکت‌های دانش‌بنیان با مصوبات جدید دولت و مجلس افزایش می‌یابد.

به گزارش اراده نیوز،سورنا ستاری درمراسم رونمایی از جرثقیل تلسکوپی ایران‌ساخت در کاشان گفت:این خدمات با مصوبات جدید مجلس و همکاری دولت، افزایش می‌یابد؛این کار اتفاقات خوبی برای این شرکت‌ها رقم می‌زند.

او افزود:این کار یک خط شکنی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از این نوع خط‌شکنی‌ها حمایت می‌کند. به نظر من پروژه رصدخانه ملی ایران یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه در شهر کاشان است.

او ادامه داد:زیست‌بوم فناوری و نوآوری کاشان روند خوبی را طی کرده است و این تغییرات رو به رشد از سفر قبلی تا امروز کاملا قابل لمس و مشاهده است. یکی از این اتفاقات خوب، اتمام فاز ساخت رصدخانه است که امیدواریم با همین روند، سال آینده شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

اوبا اشاره به اینکه در شرایط تحریم‌ها تولید این نوع جرثقیل‌ها در کشور ضروری است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم از این نوع پروژه‌ها حمایت می‌کند، گفت: تولید جرثقیل‌های تلسکوپی یکی از نیازهای کشور است. این نوع از تلسکوپ‌ها در پروژه‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد به همین دلیل ساخت و تولید آنها یکی از نیازهای ملی است.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوردر پاسخ به این سوال که برای حمایت از راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری در شهرهای کوچک، اما با ظرفیت زیاد چه برنامه‌ای دارید، بیان کرد: کاشان این ظرفیت را دارد که صندوقی مجزا داشته باشد. در حال حاضر اعتبارات صندوق این شهر بیشتر از استان‌های اصفهان و قم تامین می‌شود. اما باید شرایطی فراهم شود که این استان برای خود یک صندوق مستقل ایجاد کند.

اخبارمرتبط:

تولید نسل جدید نمایشگرهای OLED تک‌رنگ با فناوری نانو

رونمایی از نسل دوم تلسکوپ های تولید داخل کشور

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4578

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.