11

دستگاه عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور ساخته شد

  • کد خبر : 4694
  • 14 آبان 1399 - 11:40
دستگاه عمل‌های جراحی کم تهاجمی در کشور ساخته شد
محققان در یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید صفر تا صدی دستگاهی برای جراحی هایی همچون کیسه صفرا به صورت کم تهاجمی شدند.

به گزارش اراده نیوز، مسئول فنی شرکت دانش بنیانی گفت: ما در این شرکت موفق شدیم دستگاهی را طراحی کنیم که شامل ۳ بخش «دوربین»، «منبع نور سرد» و «دستگاهی برای کنترل گاز co۲» می‌شود.

محمدصادق ناظمی با بیان اینکه از این دستگاه برای جراحی‌های مختلفی استفاده می‌شود، بیان کرد: جراحی کیسه صفرا، جراحی‌های لاغری، جراحی‌های مربوط به روده و… را می‌توان با استفاده از این دستگاه انجام داد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان این دستگاه امریکایی، آلمانی و اروپایی هستند، گفت: در حال حاضر این دستگاه‌های خارجی در بیمارستان‌ها و مراکز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما ما توانسته‌ایم این دستگاه را از صفر تا صد طراحی کنیم به طوری که قیمت آن نصف نمونه‌های خارجی است.

وی خاطر نشان کرد: در طول ساخت این دستگاه ۴ ورژن را طراحی کردیم که آخرین ورژن اکنون مورد تایید جراحان قرار گرفته و ما آمادگی کامل برای تولید انبوه داریم در صورتیکه بتوانیم سرمایه گذار جذب کنیم.

مسئول فنی شرکت دانش بنیانی با تاکید بر اینکه این دستگاه مجوزهای اداره کل تجهیزات پزشکی را دارد، بیان کرد: این دستگاه به نوعی دستگاه عمل جراحی کم تهاجمی محسوب می‌شود.

ناظمی ادامه داد: با استفاده از این دستگاه، دو الی ۳ شکاف ریز در بدن بیمار ایجاد می‌شود و عمل جراحی صورت می‌گیرد که روند بهبودی بیمار بهتر از روش سنتی است؛ همچنین شتاب و جراحت کمتری به بدن بیمار وارد می‌شود و عوارض نیز کمتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: این دستگاه شامل ۳ بخش است که استفاده همزمان از آن برای جراحی و استفاده از دو بخش آن می‌تواند کاربردهای دیگری همچون آندوسکوپی و … داشته باشد.

وی تاکید کرد: ما در این شرکت توانایی تولید ۲۰ دستگاه در ۳-۴ ماه را داریم و می‌توانیم نیاز کشور به دستگاه را تامین کنیم؛ علاوه بر تامین نیاز نیز می‌توانیم به راحتی دستگاه را به کشورهای همسایه و بقیه کشورها صادر کنیم.

اخبارمرتبط:

معرفی نیازهای فناورانه تجهیزات پزشکی و دارو

فراخوان شناسایی استارت‌آپ‌های سرمایه‌پذیر حوزه تجهیزات پزشکی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.