12

مراحل پنجگانه ارائه تسهیلات در صندوق توسعه فناوری‌های نوین

  • کد خبر : 4724
  • 17 آبان 1399 - 12:30
مراحل پنجگانه ارائه تسهیلات در صندوق توسعه فناوری‌های نوین
صندوق توسعه فناوری‌های نوین به منظور ارائه خدمات گوناگون در حوزه مالی و اعتباری به زیست‌بوم نوآوری کشور، ۵ مرحله را به عنوان مدل و شیوه کارگزاری مالی تعریف کرده است.

به گزارش اراده نیوز،صندوق توسعه فناوری‌های نوین به منظور ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی، کاربردی، توسعه‌ای و فناوری تاسیس شد و ارائه خدمات مالی ویژه به کارآفرینان متخصص و نوآوران، سرمایه‌گذاری خطرپذیر، مشارکت مدنی، لیزینگ محصولات دانش‌بنیان، صدور ضمانتنامه‌های بانکی، فروش اقساطی، مضاربه و تضمین طرح‌های دانش‌بنیان از خدمات این صندوق محسوب می‌شود.

این صندوق برای خدمت‌رسانی بهتر نهادهای تخصصی در زمینه IT و ارزیابی و توانمندی ایجاد کرده است.

مدل کارگزاری فناوری در ارتباط با صندوق شامل ۵ مرحله است. در مرحله نخست فهرستی از توانمندی‌های شرکت‌های فناور تهیه می‌شود و همچنین نیازهای فناورانه دستگاه‌های اجرایی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بر اساس اعلام معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری، در مرحله بعد، این فهرست‌ها به صندوق ارائه می‌شود. برای تحقق ارائه پاسخ‌های فناورانه به نیازهای احصاء شده، از ساختارهای مالی و اعتباری و بازوهای تخصصی صندوق استفاده می‌شود. در مرحله چهارم، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور برای حل مشکل به کار گرفته می‌شود. در مرحله آخر نیز هر اقدام باقیمانده‌ای انجام می‌گیرد تا حل مسئله به صورت کامل انجام گیرد.

اخبارمرتبط:

نخستین همایش ملی خودروهای آینده برگزار می‌شود

افتتاح نخستین شتابدهنده علوم و فناوری‌های شناختی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4724

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.