5

فناوران عطر سازی ایران به فرانسه می روند

  • کد خبر : 4779
  • 20 آبان 1399 - 8:20
فناوران عطر سازی ایران به فرانسه می روند
معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام کرد که شرکتهای فناوری تولید عطر با گیاهان دارویی به نمایشگاهی در فرانسه می روند.

به گزارش اراده نیوز، به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،با توجه به اهمیت تبادلات علمی میان فعالان فناور حوزه‌های مختلف کشور با دیگر کشورهای فعال در این حوزه‌ها با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گروهی از فعالان فناور، دانشگاهیان و فعالان تجاری حوزه گیاهان دارویی و معطر به کشور فرانسه اعزام می‌شوند.

فرانسه یکی از کشورهای پیشرو در حوزه عطرسازی محسوب می‌شود و کشور ما نیز از ذخایر بسیار غنی در زمینه گیاهان معطر و دارویی، مورد استفاده در صنعت عطرسازی و لوازم آرایشی و بهداشتی، برخوردار است.

برای جلوگیری از خام فروشی و توسعه صنایع جدید و فرآوری گیاهان دارویی و اسانس‌گیری، آشنایی با فناوری‌های مدرن و به روز دنیا امری ضروری است.

ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، تلاش کرده است تا مبادلات علمی و صنعتی میان فعالان کشور را دیگر کشورها از جمله فرانسه را، مورد حمایت قرار دهد.

در این راستا، همزمان با نمایشگاه مواد اولیه عطرسازی simppar در فرانسه، هیئتی تجاری و فناور به این کشور، اعزام می‌شود. این رویداد که توسط شرکت گیاهان دارویی و معطر Aromede برگزار می‌شود، ملاقات و گفتگو با فعالان صنعتی و علمی کشور فرانسه در صنعت عطرسازی را به عنوان یکی از اهداف محوری خود قرار داده است.

مذاکرات مستقیم با شرکت‌های خریدار اسانس و مواد اولیه عطرسازی، حضور در بزرگترین نمایشگاه اسانس و مواد اولیه عطرسازی اروپا و بازدید از موزه عطر پاریس و برخی دیگر از مراکز صنعتی و علمی، برخی دیگر از رویدادهای این سفر است.

شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور حاضر در این رویداد مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند. همچنین یکی از متخصصان گیاهان دارویی و معطر ایران نیز با این هیئت همراهی خواهند کرد.

اخبارمرتبط:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های فناورانه حوزه بذر و اندام تکثیری گیاهان دارویی

۱۲ خدمت و محصول نوآورانه در حوزه کشاورزی

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4779

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.