10

تولید کیت‌هایی برای بررسی محصولات تراریخته از سوی محققان کشور

  • کد خبر : 4791
  • 21 آبان 1399 - 9:15
تولید کیت‌هایی برای بررسی محصولات تراریخته از سوی محققان کشور
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر تولید کیت‌های استخراج DNA و RNA موفق به تولید کیت‌های بررسی بیومارکرهای زیستی در بیماری‌هایی چون سرطان، دیابت شده است.

به گزارش اراده نیوز،مدیر این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه این مجموعه فناور خدمات سنجش کیفی محصولات زیست‌فناور و تست‌های لازم برای ارزیابی محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت را ارائه می‌دهد، گفت: محصولات آزمایشگاهی مانند کیت‌های استخراج DNA و RNA، انواع مسترمیکس PCR و Real Time PCR و انواع کیت‌های تشخیص تقلبات غذایی، تراریخته، میکروارگانیسم‌ها از محصولاتی است که به پژوهشگران و شرکت‌ها ارائه می‌شود.

 محمدرضا بهشتی زاده، افزود: این شرکت به عنوان آزمایشگاه مجاز غذا و دارو و همچنین آزمایشگاه معتمد اداره استاندارد در زمینه تقلبات غذایی و محصولات تراریخته فعالیت دارد.

وی با اشاره به تولید بیش از ۲۰ نوع کیت استخراج اسید نوکلئیک و محصولات مولکولی دیگر در این شرکت، خاطر نشان کرد: کیت استخراج DNA و RNA اختصاصی، مسترمیکس های PCR ، Real time و همچنین کیت های بررسی بیومارکرهای زیستی در انواع بیماریها مانند سرطان، دیابت، MS در شرکت ما تولید می‌شود. در کنار این محصولات، کیت های بررسی تراریخته و تقلبات درانواع مواد غذایی را به مشتریان عرضه می‌کنیم که زمینه‌ساز رفع نیازها در حوزه‌های فناورانه است.

وی با اشاره به ساخت کیت استخراج Total RNA گفت: این کیت‌ها برای استخراج با کیفیت RNA توتال (تام) از انواع بافت‌ها و سلول‌های جانوری و گیاهی استفاده می‌شود. این کیت برای نمونه‌های آزمایشگاهی بسیار پرکاربرد است، زیرا هزینه تکرار آزمایشات را کاهش چشمگیری می‌دهد. به‌علت جداسازی موثر DNA از RNA در پروسه استخراج RNA نهایی، از کیفیت و خلوصی بالا برخوردار است.

اخبارمرتبط:

تولید کیت های تشخیص کرونا در ۵ شرکت دانش بنیان

تولید کیت تشخیص سریع متانول درآذربایجان‌غربی

کیت‌هایی برای تشخیص ویروس کرونا و آنتی‌بادی آن در ۳۰ دقیقه

لینک کوتاه : https://eradenews.ir/?p=4791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.